  • Data: 2017-05-11 10:56:47
    Temat: Re: Włączyłem ogrzewanie
    Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:c82bk3daoq33.l9k85uzfn8oz$.dlg@40tude.net...

    > Opowiesz coś więcej o tych freonach emitowanych przez wulkany? Bo widzę,
    > że
    > szykuje się publikacja w Nature.
    >
    > Przeczytaj proszę, zamiast powielać głupoty:
    > http://naukaoklimacie.pl/aktualnosci/korzenie-mitu-w
    ulkany-emituja-wiecej-co2-od-nas-172

    "Wulkan Pinatubo na Filipinach podczas jednej erupcji wypluł z siebie ponad
    tysiąckrotnie więcej niszczących ozon chemikaliów, niż podłe i diaboliczne
    korporacje wyprodukowały freonów w całej historii."

    Rozumiem. Znam też różnicę. Jednak nie jest prawdą, że wulkany nie produkują
    freonów. To kłamstwo. Chodzi o grupę gazów, które podobnie jak freon (a więc
    i HCl) są chloropochodne i mają zdolność reagowania z ozonem- przez co
    niszczą ozonosferę. Za wiki" Freony (CFC, od ang. chlorofluorocarbons) -
    grupa chloro- i fluoropochodnych węglowodorów alifatycznych. Słowo Freon
    jest zarejestrowanym znakiem handlowym należącym do koncernu DuPont." Czyli:
    wulkan produje freony- w sensie chemicznym. Tyle, że Dupont, jako właściciel
    nazwy- po prostu ją zawłaszczył do nazywania produktów swoich.

    Zauważ proszę, że (co podkreślałem w swoim poprzednim poście)- wulkany te
    gazy mogą wyrzuć do ozonosfery- gdzie niszczą ozon. Żaden z nich tak wysoko
    nie dotrze- jeśli zostanie wyprodukowany na ziemi przez człowieka. HCl-
    rozpuści się w wodzie i spadnie z deszczem. Freon- przemieszcza się jako
    cięższy od powietrza blisko ziemi, albo zalega w różnych miejscach- choć
    jesli też uważasz, że nie powinno się używac nazwy freon- to napiszę:
    chloropochodne węglowodorów. Podobnie, CO2- porusza się nisko, przy ziemi-
    ale rozpuszcza się w zimnej wodzie- i dalej bierze udział w ekosystemie.
    Powtarzam- manipulują danymi i ekoterroryści i rządy państw, które negują w
    ogóle globcia.
    --
    Chiron