  • Data: 2013-11-08 14:45:27
    Temat: Re: Wodny dylemat
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:l5ilg9$mor$...@u...news.interia.pl...

    > Ale nawet ulozony styropian na gruncie nie izoluje go calkowicie. Slowem
    > tego styropianu musialoby byc znacznie wiecej niz zwyczajowo przyjmuje sie
    > na posadzki zeby w srodku zimy grunt pod nim nie zamarzl ale faktem jest,
    > ze plycej.

    Standardowe 10-15cm spokojnie wystarczy. Mokry grunt (a jak zauważyłeś tylko
    taki jest problemem) ma dobrą przewodność cieplną, więc będzie dostarczał
    ciepło od ziemi do chudziaka a z wierzchu nawet kilka cm styropianu daje
    wystarczającą barierę izolacyjną.

    > Prawde mowiac nie mam pojecia co u Bruneta byl za grunt. Moze humusu nie
    > zgarna, albo fundamenty wypelnil glina? Standardowo w przepuszczalnym
    > gruncie woda nie powinna byc zagrozeniem.

    W tym sęk, że IMO standardowo to pod humusem jest właśnie glina a nie
    przepuszczalny grunt.

    Pozdrawiam
    Ergie