    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wodny dylemat
    Date: Fri, 8 Nov 2013 14:56:20 +0100

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ergi, ostudź emocje i pomyśl logicznie. Za co mam Ciebie przepraszać?

    Za to że się mnie bez sensu czepiasz tylko po to by się czepić nie pierwszy
    już raz.

    > Że zwróciłem uwagę na to, że żeby mróz wyrządził jakieś szkody chudziakowi
    > muszą wystąpić warunki szczególne?

    Już pisałem i znowu powtarzam - nie mam fizycznej możliwości by w każdej
    wypowiedzi zawrzeć elaborat. To oczywiste że jak pisze o potencjalnych
    problemach to po to by czytający na coś zwrócił uwagę, a nie dlatego że wiem
    że w danym przypadku one na 100% wystąpią.

    > Przeczytaj tamten wątek i zwróć uwagę, że brunet budował na glinie.

    Wydaje mi się że większość Polaków buduje na glinie. Nie pamiętam danych
    geologicznych, ale tak coś mi świta, nawet jeśli się mylę i nie jest to
    większość, to na 100% nie jest to odosobniony przypadek bo tereny które znam
    (Śląsk, Małopolska i Podkarpacie) to w znacznej większości glina.

    > Dodatkowo fundamenty zamiast piaskiem obłożył gliną tworząc miskę. I może
    > dodatkowo przez komin o którym pisał woda lała się w pospółkę pod
    > chudziak? Pod chudziakiem bruneta mogł być basen.

    Nie trzeba więcej błędów - glina trzyma wilgoć w sobie. Wystarczy że kilka
    miesięcy wcześniej po zdjęciu humusu padał deszcz.

    > Zdarza się, że nie widzimy belki we własnym oku, ale wydaje mi się, że
    > nadzwyczaj rzadko piszę na grupę. Ponieważ z budowlanką wiąże mnie tylko
    > dom, który w dużej części sam wybudowalem piszę tylko o tym, czego
    > doświadczyłem.

    Negując przy tym to czego akurat Ty nie doświadczyłeś co wcale nie znaczy że
    to się nie zdarza.

    Pozdrawiam
    Ergie