  • Data: 2009-04-05 20:11:07
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:bc670a36-3ca6-49d6-ac82-

    >Powiedz mi Maniek4 czemu Ty tak uparcie bronisz brakorobów i ciągle z
    >muchomorami wyjeżdżasz?

    Bo te muchomory jak piszesz Ty i inni to podstawowy problem montazu okien na
    piane. Wilgoc ma sie przedostawac do piany szczelina wielkosci ~1cm i tam
    kwitnac. Ja twierdze z cala pewnoscia, ze ta wilgoc ma prawo dostac sie do
    piany nie tylko od strony styku tynku z piana, ale rowniez od strony samej
    sciany pod tasma, gdzie powierzchnia styku jest kilkaset procent wieksza. W
    jaki sposob ta wilgoc tam sie dostanie i czemu to chyba temu grunu nie
    trzeba tlumaczyc.

    >Znalazłeś taki jeden przypadek że (jeszcze) grzyba nie ma i już
    >uważasz że to jest dowód na prawdziwość tezy brakorobów? No powiedzmy
    >znalazłeś 3 czy pięć ... co to zmienia? Ja ci piszę z doświadczenia że
    >tak się może stać (czyli teza że nic się nie może stać została
    >definitywnie obalona) , na stronach oknotesu też tak piszą (i mają
    >nawet zdjęcia), w innych krajach stwierdzono że to problem i
    >wprowadzono takie normy, w Polsce też stwierdzono że to problem ale
    >wypocono tylko zalecenie (ITB) - ale Ty nie widzisz problemu i
    >wyszydzasz innych co widzą (a nawet doświadczyli).

    Widzisz caly problem to jakas tam strona jedna okno testu kontra strony
    producentow okien wszystkich jakich przejzalem. Zalecenia ITB owszem, niech
    bedzie. Koszt tych zalecen to ok. 2000zl wiecej do montazu jak ktos pisze na
    grupie. Jezeli to malo to ja nie mam nic przeciwko, tylko warto by sobie
    zadac pytanie jakie sa szanse wystapienia problemu zanim sie na niego ktos
    zdecyduje. Nie jest prawda, ze ja nie spotkalem sie z problemami montazu na
    piane w trzech, pieciu czy wiecej miejsc. Prawda jest, ze nie spotkalem sie
    w ogole, a troche lokali w zyciu widzialem. Jak by tego bylo malo to sa
    glosy innych uzytkownikow, ktorzy takich problemow nie zarejestrowali przez
    dlugie lata. Ty widziales OK nie neguje tego, nie napisalem nigdzie ze to
    nie ma sensu i nie chodzi tu o ironie. Jak juz napisalem sprawa wilgoci w
    pianie jest jak dla mnie lekko naciagana, ale niech bedzie ze sie nie znam.
    W ogole moze byc tak ze sie nie znam, jakos szczegolne mi na tym nie zalezy,
    bo nie zaleze od opini tej grupy i zabijac sie, czy klocic o racje nie mam
    zamiaru. Pozostanmy po prostu przy swoich zdaniach i tyle. Tylko gdyby to
    byl powazny problem to jak sadze wiecej opini dlugo letnich uzytkownikow
    bylo by tu zupelnie odmiennych niz dalo sie to wyczytac. Sprawa
    merytorycznych argumentow i naszych przekonac sprowadza sie obiektywnie
    dowodowo do strony okno testu i stron producentow okien. Za Twoja opinia i
    cytowana strona oknotestu mamy przyjac, ze producenci to spisek, a okno test
    to medrcy Janosiki tylko z trudnym potwierdzeniem tego na codzien. Nie
    potrafie w zyciu przejsc do opini gdzie kolwiek zaczytanych bez wlasnych
    przemyslen i szukania potwierdzenia, jezeli temat jest do ogarniecia. W tym
    wypadku skupilem sie na tym co widzialem i widze na codzien. Jak sie okazalo
    nie ja jeden. No jest tez Kiki odmiennego zdania, ktoremu spitolili pewnie
    wszystko co mozna spitolic plus jego wlasne patenty w kwestii montowania
    okien, wiec jego sytuacja jako dowod jest powiedzmy troche mniej wiarygodna.
    Natomiast co do norm w innych krajach to byly juz i takie nakazujace rosnac
    ogorkom zgodnie z norma.
    W czasach swej pilnej edukacji zaliczalem min. takie przedmioty jak
    marketing i wiem jak to moze i musi dzialac. W zyciu pozniej zobaczylem jak
    dziala inny marketing i jak to w przetargach dla nadlesnictwa jedna pilarka
    staje sie lepsza od innej, w konsekwencji czego powstawaly opracowania na
    kilka stron A4 zalecajace uzywania tego wlasnie sprzetu w oparciu o
    polityczne koneksje jednej z rzadzacych partii. Cale strony na temat glupiej
    nic nie znaczacej pilarki. Smiech po prostu. Sorry nie przekonasz mnie do
    zrezygnowania z wlasnego myslenia tylko dla tego ze zobaczylem jakas tam
    strone kontra inne strony.

    >Gdzie ten poziom dyskusji o którym wspominałeś? Gdzie argumenty? Będziemy
    >się
    >przerzucać kąśliwymi przycinkami? Ironizować? Sarkastyczne żarciki
    >sobie podsyłać?
    >Zastanów się trochę ...

    E tam. Odpowiadalem nie pod Twoim postem. Sprawa pewnie wyglada nieco
    inaczej niz Ty to postrzegasz. Nie podchodze do grupy smiertelnie powaznie w
    kazdym poscie. Zycie bywa smiertelnie powazne, a tu rozmawiamy sobie troche
    po godzinach. Co jak mysle juz pisalem wczesniej i kazdy uczestnik mogl sie
    o tym przekonac. W kolejnych dniach dyskusji, kiedy wszyscy od strony
    problemu dawno sie poznalismy lekkie odchylki od smiertelnego tonu dyskusji
    moim zdaniem sa jak najbardziej dopuszczalne. Jak juz pisalem nie chodzi o
    ironie czy kasliwe przycinki jak piszesz, ale o lzejsza atmosfere i nabranie
    dystansu. Skoro nie zrozumiales widocznie nie bylo zbyt wyrafinowane, a moze
    za bardzo sie przejmujesz.

    >Montaż na samą piankę (oprócz kotew) to jak przygodny sex bez
    >zabezpieczeń... Czasem będzie dobrze czasem nie. Tobie się udało więc
    >krzyczysz że zabezpieczenia są zbędne... Taka okienna rosyjska
    >ruletka...

    Niech bedzie, skad tylko zalozenie, ze jedyna droga dla wilgoci to ta od
    strony pomieszczenia, czy bezposrednio od zewnatrz?

    Troche sie rozpisalem sorry.

    Pozdro.. TK