    From: a...@g...com
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wstawili mi okna :-)
    Date: Mon, 6 Apr 2009 00:11:00 -0700 (PDT)
    <gr768u$kq6$2@srv.cyf-kr.edu.pl> <gr7pla$5cg$1@opal.futuro.pl>
    <gr7qbr$p8t$1@news.interia.pl>
    <b...@j...googlegroups.com>
    <grb2c3$j3$1@news.interia.pl>
    <a...@o...googlegroups.com>
    <a...@e...googlegroups.com>
    <f...@c...googlegroups.com>

    On 6 Kwi, 08:23, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > No i szkoda że czytasz tak wybiórczo. Bo jak byś przeczytał mój
    > pierwszy post w tym wątku to byś może przeczytał ten do końca...
    [...]
    > Tak że z silikonem masz system 2w a my mówimy o 1w. Niestety system 2w

    Aaaaha, nie wiedzialem ze rozrozniamy 1w od 2w -> w takim razie system
    2w moze wykonac kazdy osobiscie (majac okna zamontowane 1w) i
    samodzielnie po wykonaniu obrobki tynkarskiej kupujac dwie tuby
    silikonu (lub jakiegos bardziej specjalizowanego materialu
    elastycznego) za ~50 pln :)

    > też nie jest do końca dobry (szczególnie z silikonem) .  Bo wymaga
    > staranności w wykonaniu,

    A 3w ?? Tam dopiero wymagana jest precyzja !! Do tego jak masz rozna
    szerokosc szpary (np. na dole 1cm, na gorze 2cm) to musisz laczyc dwie
    grubosci tasm rozpreznych. Jak wszedzie wpakujesz jedna toto poprostu
    nie bedzie dzialac jak trzeba :) Wiec 2w jest *znacznie* mniej
    wymagajaca w precyzji od 3w i duzo trudniej ja "popsuc" :)

    > a w dodatku nie zabezpiecza przed napływem
    > wody opadowej przez tą szczelinę.

    To mnie kompletnie nie dotyczy - moj okap w poziomie jest na wysokosci
    gornych krawedzi okien :-) Musialaby jakas Katrina nadejsc zeby tam
    podeszla woda opadowa :) Co innego jak ktos ma wysoka scianke lub dom
    pietrowy - wtedy na okna na parterze rzeczywiscie moze zacinac
    deszcz.. A nawet jak woda podejdzie (np. ktos sie majtnie w lany
    poniedzialek i zamiast zone - obleje mi okno ;) to przeciez mamy
    wielka dziure ktora szaleja wiatry, skutecznie wentylujac te
    miejsce :) Wytlumacz mi prosze wlasnie to zjawisko -> dlaczego niby to
    miejsce ma byc wilgotne, skoro hula tam tak wiatr ? W okapie dachow
    deskowanych specjalnie robi sie szczeliny zeby hulal wiatr i
    wentylowal ta welne :) Chodzi o punkt rosy i ew. skraplanie sie pary w
    tym miejscu ?

    > No i tak samo wilgoć wykropli się na
    > tym silikonie no bo nie ma izolacji termicznej.

    Jak to -> izolacja termiczna to pianka.. Zarowno w 1w, jak i w 2w, jak
    i w 3w :-) Dokladnie TA SAMA pianka :)

    > No i czy silikon nie odejdzie gdy piana odejdzie?

    Silikon jest na tyle elastyczny ze taka szczelinka nie zrobi mu
    krzywdy :) Rownie dobrze moznaby poddac watpliwosci klejenie tasm /
    folii systemu 3w -> czy one nie odejda? One w wiekszosci trzymaja sie
    muru na kleju butylowym - jak przykleja Ci to paproki (a przeciez
    wszyscy wykonawcy to paproki wedlug Ciebie i Kikiego ;) na pyl, to nie
    bedzie sie to wogole trzymac i zamiast pieknej i drogiej 3w, mamy
    montaz 2w (tylko tu akurat wewnetrzna strona pozostanie
    nieszczelna :-)

    [...]
    > Nie muszę ... Ty raczej czytaj całość a nie wybiórczo! Mówimy o
    > montażu na samą piankę (oczywiście kotwy też).

    I nietrzabylo tak odrazu ? Wystarczylo napisac, ze butla silikonu za
    50 pln rozwiazuje te problemy z wilgocia, wiatrem, muchomorami,
    plesnia. I nie trzeba wydawac na to 2k pln :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.