eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWszystkim, którzy zastanawiają się nad zakupem działki z linią napowietrzną :) › Re: Wszystkim, którzy zastanawiają się nad zakupem działki z linią napowietrzną :)
    From: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wszystkim, którzy zastanawiają się nad zakupem działki z linią
    napowietrzną :)
    Date: Fri, 4 Feb 2011 09:53:22 +0100

    news:iifb0k$i4d$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    > wiadomości news:c1.01.3PLYd8$06Q@mike.oldfield.org.pl...
    >

    > obawiam sie ze to takie łatwe nie jest... nawet jak ktos ci dom na dzialce
    > wybuduje (np przekroczy granice) to nie ma jak go pogonić.
    >
    > b.

    Łatwe to nie jest ale też nie jest niemożliwe.
    Prawo Budowlane przewiduje, że nielegalna budowla może być rozebrana na
    koszt właściciela (inwestora).
    A ciekawe jak to się dzieje że inspektor nadzoru budowlanego nadzorując
    kluczowe etapy budowy nie sprawdza dokładnie
    lokalizacji budowy, pozwolenia....?
    Można w sporze pójść tą drogą,
    Albo ustalić opłatę za bezprawne korzystanie,
    Taką opłatę trzeba wywindować b. wysoko.

    Miałem okazję zapoznać się ze sprawą nielegalnej budowy.
    Rozbudowano przydrożny zajazd o dodatkowe skrzydło.
    Obiekt miał być oddany do eksploatacji jak najszybciej i prace budowlane
    podjęto na podstawie ustnych uzgodnień.
    Wszystko miał "załatwić" pan architekt i człowiek którego wszyscy w PNB
    szanowali zmarł bo to był starszy człowiek.
    Została budowa której w żadnych "papierach" nie było.
    Próba załatwienia sprawy poprzez późniejsze wystąpienie o pozwolenie nie
    powiodła się.
    Właściciele usłyszeli "Nie zgadzamy się bo wiemy że ten budynek juz tam stoi
    a Państwo występujecie o zgodę na jego wybudowanie".
    Kara miała wynieść ponad 200.000,-
    Właściciele rozważali dokupienie ziemi rolnej by się stać rolnikami bo ponoć
    dla rolników były niższe kary za samowolę,
    W tym przypadku doniósł "życzliwy" czyli konkurencja,

    Skoro niechcianego gościa nie można pogonić bo to cudza własność to jakie
    prawa ma właściciel nieruchomości?
    To też jego własność którą ktoś bezprawnie narusza. Ba, robi to w sposób
    przemyślany i osiąga z tego korzyści.
    X.x.