eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWszystkim, którzy zastanawiają się nad zakupem działki z linią napowietrzną :) › Re: Wszystkim, którzy zastanawiają się nad zakupem działki z linią napowietrzną :)
    From: Budyń <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wszystkim, którzy zastanawiają się nad zakupem działki z linią
    napowietrzną :)
    Date: Fri, 4 Feb 2011 10:09:58 +0100

    news:iiges9$n4l$1@news.onet.pl...
    > Nie... no żeby coś mogło być w terenie, musi być na mapkach i w
    > papierach... jak nie ma, to nie ma !!!

    zwykle kable , nawet te nielegalne na mapach są

    > I nawet jak jest, to nie ma, bo w takim razie tpsa musiałaby udowodnić, że
    > to 'coś' miało w ogóle prawo się tam znajdować...

    > Jak tego nie zrobi to sprawa w nadzorze budowlanym o samowolę, a
    > równocześnie w sądzie z powództwa cywilnego o odszkodowanie za bezprawne
    > wtargnięcie na cudzy teren bez jego zgody...

    To mozesz zrobić -zniszczyć nie możesz.

    > A że zaraz po wybudowaniu...?

    jest jakis przepis chyba w kodeksie cywilnym ze jak ci ktos zajmuje dzialke
    to mozesz go pogonic ale "natychmiast" - czytałem jakis wyrok czy cos
    takiego: koles wybudował płot na dziace sąsiada wiec ten chciał go
    rozebrać - i sąd orzekł ze mógł to zrobić "natychmiast" nazwijmy to w trybie
    ratowania działki, ale 3 tygodnie po budowie juz nie - wtedy juz obowiązuje
    przepisy rozbiorkowe i pełna procedura.

    > Jak na mapach do celów projektowych nie ma, to znaczy, że nie ma i tyle...

    jak uszkodzisz kabel którego nie było na mapie na pewno to bedzie na twoją
    korzyść, jasne

    >A jak mimo to coś jest, to ktoś już podmoczył dupę i w jego interesie jest,
    >żeby sprawa nie trafiła do organów ścigania.

    jakich organów ścigania? to nie przestępstwo. Zwykły tryb administracyjny
    ciągnacy sie latami, dla zajmującego teren niespecjalnie kosztowne. Nie
    twierdze ze mi sie to podoba - ale tak jest.

    b.