    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wybór technologii przy budowie domu
    Date: Thu, 7 May 2015 10:49:09 +0200
    <mid0r9$s81$1@node2.news.atman.pl>
    <554a1026$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
    <mid6hq$56m$1@node1.news.atman.pl>
    <554a2065$0$27513$65785112@news.neostrada.pl>
    <mid88p$75j$1@node1.news.atman.pl>
    <554a586f$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <mif2gm$4eq$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    dyskusyjnych:9828e59c-48f9-4bd6-9f1a-c1ece8512278@go
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 7 maja 2015 08:59:35 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Podałem przykład wcale nie dużej chłodnicy co ma 1kW a na zamówienie można
    > zrobić dowolnie większą :-)

    > Powietrze przy 140m3/h i roznicy temp. 24stC (30stC VS 6stC) jest w stanie
    > przetransportowac 938W, wiec ta chlodnica nie ma pelnych 1kW ;) Mozesz ja
    > sobie powiekszac nawet czterokrotnie a i tak przy 140m3/h nie
    > przetransportujesz wiecej niz 938W.

    A temperaturę powietrza za chłodnicą to pomijasz?

    Jak będzie większa chłodnica to przepływ w niej będzie wolniejszy i
    temperatura powietrza nie spadnie z 30 do 17 tylko np. do 15, 12 itd.
    Granicą jest prędkość przepływu bliska zera i temp nawiewu bliska temp
    cieczy chłodzącej.

    > Piszesz o mocy ciaglej.. No nie do konca,
    > bo 30stC powietrza to jest w najwieksze upaly w poludnie. Pozatym jest
    > zwykle
    > 26-28stC i moc tej chlodnicy spada wtedy do 780W. Ciepla noca przy 20stC
    > do 540W. Czyli srednia ciagla moc wyjdzie w granicy 800W maksymalnie.

    Ciągła w okresie obowiązywania danej temperatury. Jak na zewnątrz jest
    chłodniej to i moc niższa wystarczy.

    > Jak chcesz miec 3kW

    Ale po co? W poprzednim domu miałem w salonie klimatyzator o mocy 2kW i
    nawet w największe upały musiał pracować w cyklu jakieś 25% bo był za mocny.
    Czyli 500 W by wystarczyło na ten salon. Dlatego na salon i 2-3 pokoje 1kW w
    zupełności wystarczy. Przypominam - przy _zasłoniętych_ oknach.

    > to musisz juz pedzic wentylacje 525m3/h non stop, a to
    > w standardowo wykonanej instalacji bedzie powodowac szum (dokuczliwy
    > przede
    > wszystkim przy spaniu :-)

    Przy spaniu po pierwsze słońce nie świeci a po drugie na zewnątrz nie ma 30
    stopni a więc i tak mocno chłodzić nie trzeba to po pierwsze. Po drugie
    klima w salonie hałasuje znacznie bardziej niż wentylacja puszczona na
    maksa. Po trzecie pisałem nie raz ale mogę napisać po raz kolejny jak ktoś
    chce do chłodzenia używać tej samej instalacji co do wentylacji to powinien
    dać szersze kanały.

    Dla standardowych kanałów:
    fi 160 i prędkości 2,5m/s mamy przepływ 180m3/h
    fi 200 przy tej samej prędkości mamy przepływ 280m3/h

    Przy 2,5 m/s i prawidłowo zrobionej instalacji nic nie szumi. Jak zwiększysz
    prędkość dwukrotnie do 5m/s to będzie słychać lekki szum, ale wydajność
    wzrośnie Ci dwukrotnie czyli dopowiednio do 360 i 560 m3 na godzinę.

    Wyżej niż 5m/s nie warto bo wtedy hałas zaczyna szybko rosnąć, bo przepływ z
    laminarnego zmienia się w turbulentny.

    Pozdrawiam
    Ergie