    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyborcy zadecydowali że chcą podatku katastralnego.
    Date: Thu, 13 Oct 2011 09:56:45 +0200

    wiadomości news:j7615n$r4n$1@inews.gazeta.pl...

    > LOL
    >
    > [ciach]

    > NIE MA absolutnego układu odniesienia.

    Wszystkie elementy wszechświata minus jeden interesujący nas w danej chwili
    element. Czy te wszystkie elementy mogą być tym układem odniesienia, a może
    ten jeden?

    > Przesunięcie dopplerowskie działa na ruch fali - a fala to tylko jeden z
    > aspektów światła. To po pierwsze.

    Nie. Efekt doplerowski to skutek a nie przyczyna. Fala bez względu na efekt
    doplera ma niezmienną częstotliwość.
    To fala się porusza - rozchodzi w określonych kierunkach. Jeżeli znajdzie
    się w niej jakiś poruszający obiekt to w zależności od jego prędkości i
    kierunki wystąpi efekt doplerowski. To sam dotyczy gdy falę generuje
    poruszający się obiekt.
    Inymi słowy efekt doplerowski to to co dosnaje obserwator a nie fala.

    > Po drugie prędkość "c" to najwyższa możliwa prędkość do osiągnięcia w
    > naszej czasoprzestrzeni. Nazywanie "c" prędkością światła jest tak na
    > prawdę błędne.

    A dopiero co zatrąbili że w CERNie odkryto cząstki neutrin poruszające się z
    prędkością nadświetlną.

    A tu się zgodzę.

    Marek