  • Data: 2015-02-24 18:24:52
    Temat: Re: Wybuch gazu -W butli
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 19 lutego 2015 14:59:27 UTC+1 użytkownik aaadam napisał:
> [...]
    zachowania ostrożności na minimalnym poziomie.

    > Ja tam byłbym raczej za ostrożnością na maksymalnym poziomie.
    > Szczelność to sprawdza się najprostszym sposobem,czyli zapalniczką,
    > niejeden wypala gaz z przewodu do końca, żeby nie śmierdziało. Ciekawi
    > mnie ile osób wymienia uszczelkę przed podłączeniem butli, chyba nie
    > wiele, w co drugim punkcie wymiany w ogóle nie mają uszczelek, bo nikt o
    > nie nie pyta. Intryguje mnie też bardzo fakt, dlaczego przy napełnianiu
    > butli nie wymieniają uszczelki na nową. Zawór ładnie zafoliowany, a
    > uszczelka w strzępach.

    W Polsce użytkowanych jest nieustajaco kilka milionów butli. Każda jest zmieniana z
    10 razy do roku. A w telewizji są trzy informacje rocznie że wybuchł gaz i że była
    tam butla. Z tego nie da się żadnej statystyki zrobić. Butla to skrajnie bezpieczne
    urządzenie, oczywiście pod warunkiem zachowania ostrożności na minimalnym poziomie.