  • Data: 2018-05-07 09:14:31
    Temat: Re: Wykańczanie gotowego domu szkieletowego
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-07 o 07:27, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał

    > Rozumiem że na tą płytę nie trzeba przykręcać wodoodpornej plyty
    > gipsowo kartonowej.
    > Czy ten klej na plycie OSB bedzie dobrze działał?
    > --
    > Tomasz

    Nie trzeba dawać płyty GK, ale jak chcesz to możesz. Zapewne ułatwi to
    robotę. Ale jak się zdecydujesz na takie płyty to najlepiej jest kleić
    na klej z puszki (piankę) + wkręty.

    Będzie dobrze działał, pod warunkiem, że zagruntujesz płytę OSB,
    najlepiej odpowiednim gruntem przeznaczonym do gruntowania płyt OSB np.
    https://budujmy.eu/product-pol-180-CN-94-Grunt-specj
    alny-do-powierzchni-nienasiakliwych-koncentrat-10-kg
    .html?gclid=EAIaIQobChMIlfu_z_ry2gIVB5SyCh3JYgjdEAAY
    ASAAEgJsyPD_BwE

    Na to folia w płynie, albo jeszcze lepiej siatka ze szkła (jaką się daje
    na ocieplenia) + masa uszczelniająca. Siatkę mocuje się zszywaczem i na
    nią nakłada się masę uszczelniającą.

    Te masy są zrobione na bazie folii w płynie, ale mają jeszcze dodatkowo
    wypełniacz. Wyglądają jak cement. Taką masą można zaciągnąć, wklejając
    dodatkowo taśmy uszczelniające w narożnikach oraz na łączeniach płyt.

    Na to klej wysoko-elastyczny (żywiczny tzw. dyspersyjny). Klei się
    smarując zarówno płytkę jak i ścianę/podłogę grzebieniem w przeciwnych
    kierunkach. Czyli jak płytkę pionowo to ścianę w poziomie. Fuga także
    musi być wysoko elastyczna.

    Jeżeli podłoga jest także z OSB to trzeba dać odpowiednią grubość, aby
    podłoga się nie uginała. Minimum jest OSB 22mm. Warto jednak dać 2
    warstwy płyty OSB z przesunięciem tak, aby łączenia obydwu warstw wyszły
    w innych miejscach i najlepiej układać je w przeciwnych kierunkach.

    Najważniejsza rzecz to nie spieszyć się i czekać, aż każda z warstw
    dokładnie wyschnie.

    Co prawda niektóre firmy się chwalą, że ich kleje dyspersyjne można
    nakładać bezpośrednio na płytę OSB, ale myślę, że jednak warto najpierw
    zagruntować.