    Subject: Re: Wykańczanie gotowego domu szkieletowego
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <3...@g...com>
    <6...@g...com>
    <5af1bc9d$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5af315ac$0$31356$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 9 May 2018 23:56:17 +0200

    > Juz zapomniales ze napisalem ze w zyciu sie nie dowiesz jak za to 500 zrobic. Powod
    prosty. Jak bym napisal jak zrobic to spierdolisz i stwierdzisz ze nie dziala. Masz
    specyficzny sposob myslenia. Nikt by nie wpadl na to zeby z baniaka 500 litrow
    wymiennikiem ciepla grzac wode do prysznica. Nie ze sie nie da ale dlatego ze pomysl
    jest tak glupi ze nikt normalny by na niego nie wpadl.

    Kogutek ty to masz dziwne podejście do ludzi. Pierdolniesz głupotę,
    później kombinujesz jak by tu odwrócić kota ogonem, a przy tym
    popisujesz się cudzymi pomysłami i autorów tych pomysłów wyzywasz od
    idiotów.

    Tak, tak, pomysł z grzaniem wody powtórzyłeś po mnie, bo to ja właśnie
    zaproponowałem Budyniowi grzanie wody wymiennikiem. Tyle, że jest
    problem tego rodzaju, że wymiennik taki potrzebuje dodatkowej pompy
    obiegowej, a do tego potrzebne jest jakieś sterowanie np. czujnik
    przepływu CWU, który załączy pompę. Biorąc pod uwagę zbiornik, wymiennik
    ciepła, pompę, czujnik przepływu wody wodociągowej - nie ma możliwości
    zmieścić się w 500zł. Weź pod uwagę, że żeby to wszystko spiąć do kupy
    potrzebne są dodatkowe rury, złączki, rury kanalizacyjne, kolanka,
    przejścia przez mauzera itd.

    Tylko nie pisz, że zrobisz to bez pompy, bo po prostu grawitacja w tym
    przypadku nie zadziała.

    Ponadto moją propozycję i rzekomy twój pomysł (powtórzony po mnie)
    dzieli jedna bardzo ważna rzecz. Ja to zaproponowałem do wody czystej i
    ma to rację bytu. Ty proponujesz do wody szarej, zasyfionej, która w 2-3
    dni zapcha wymiennik płytowy. Natomiast wymienniki typu JAD, które
    dłużej pozostaną czyste to wydatek rzędu 2-3 tys. zł. Nawet używki,
    które czasami trafiają się na Allegro to wydatek od 500zł wzwyż, czyli
    znów twój budżet jest przekroczony.

    Przed chwilą napisałeś pod moim adresem "Co na to Twoj lekarz od
    glowy?", bo zaproponowałem rurę zanurzoną w zbiorniku. Jest to
    najprostsze rozwiązanie takiego wymiennika i do tego najskuteczniejsze.
    Nie wymaga żadnych dodatkowych pomp, ani czujników przepływu. Wystarczy
    tylko, że ogrzewana woda będzie przepływać przez tą rurę.

    Przy dobrych układach stosując zbiornik typu mauzer i taką rurę można by
    było się zmieścić w 1000-1500zł, ale na pewno nie w 500zł.

    Niestety aby taki wymiennik był skuteczny i wydajny to rura musi być
    ułożona spiralnie i kolejne zwoje coraz wyżej, aby powstał wymiennik
    przeciwprądowy. Wpychając rurę przez niewielki otwór do mauzera nie ma
    szans na takie ułożenie rury. Potrzebna jest do tego
    konstrukcja-szkielet, na którym rura ta będzie nawinięta. Dlatego też
    zaproponowałem zbiornik wykonany z rury kanalizacyjnej o średnicy 600
    lub 800mm (60cm lub 80cm).

    Tu popełniasz błędy, ponieważ nie znasz cen, ani też problemów z jakimi
    trzeba się zmierzyć. Brakuje ci wiedzy tej, którą ja posiadam, a
    posiadam ją, bo siedzę w tych tematach od wielu lat i ceny wszystkich
    niezbędnych części także znam. Stąd się właśnie bierze mój "specyficzny
    sposob myslenia", który cię przerasta.

    Zauważ, że kiedy masz rację to cię popieram, ale w tym temacie nie masz
    racji.