    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wykończenie - 300 zł za dzień pracy ?
    Date: Fri, 2 Oct 2009 14:47:06 +0200

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ha4lih$47c$1@news.onet.pl...

    > jak beda sensowni, to Ci powiedza - panie, to da sie zrobic tak i tak,
    > kosztuje tyle. Ty decydujesz. Rozliczanie sie "za czas" nie gwarantuje
    > wcale wysokiej jakosci.

    > kreatywnie to oni patrza na swoja kieszen. Widze ze jestes strasznie
    > oporny i nie czytasz co Ci tu ludzie pisza. Ty jako inwestor musisz miec
    > wplyw na to co sie dzieje na budowie i obowiazkowo przed robota musisz
    > wiedziec ile to kosztuje. Kazda inna sytuacja grozi konfliktem na koncu
    > zlecenia i wysokimi kosztami.

    Dokładnie.
    Ja już tak przerabiałem u siebie. Gość miał skuć gzyms z cegieł znajdujący
    się pod dachem. Dałem mu wszystkie narzędzia: młotowiertarki, młotki,
    przecinaki. Stwierdził, ze jemu najlepiej się robi młotkiem i przecinakiem,
    że młotowiertarką, ani wiertarką nie da się pracować na wysokości.
    Umówiliśmy się za dniówki przy tej robocie. Do skucia były 2 strony po 13m.
    Po tygodniu gość jeszcze nie skończył pierwszej strony domu. Kiedy tylko
    znikałem to schodził z drabiny i albo pierdoły z innymi pracownikami, albo
    paierosy itp. Jak ja się pojawiałem to wtedy ostro pracował. W następnym
    tygodniu mówię do niego, ze bardzo wolno mu ta robota idzie, zbyt wolno, a
    on na to, że taka jest ta robota. Powiedziałęm mu, że mu zapłącę za za
    pozostała część roboty (cały tył domu + niedokończony kawałek od frontu)
    równowartość 2 dniówek i nie interesuje mnie ile czasu będzie to robił i
    albo przyjmuje takie warunki, albo żegnam. Gość się na to zgodził. Wtedy
    okazało się jednak, ze lepiej mu się pracuje elektonarzędziami i pozostałą
    robotę skończył w przeciągu niecałej dniówki.

    Płacenie za dnióki czy za godziny to totalny bezsens. Najlepsza metoda to
    określić zakres robót oraz ich jakość wykonania. Ile czasu to będą robić to
    już ich problem. Ty wiesz ile będzie Cię to kosztowało, a oni będą starali
    się wykonać szybko i dobrze, bo jak będziesz im kazał poprawiać to nie pójdą
    na kolejną robotę.