eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ? › Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w
    związku ze spadkiem wartości złotego ?
    Date: Sun, 8 Feb 2009 18:06:35 +0100

    news:gmn29e$2cq$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie chodzi mi o to, ze są "niedorajdami", lecz o to, że powinni wymusić
    > lepsze zarobki.
    > Przecież jest tyle szkół prywatnych, szpitali i przychodni prywatnych,
    > gdzie ci ludzie mogą zarobić lepsze pieniądze.
    > Zmuszając się do pracy na państwowym po prostu akceptują to co im się
    > oferuje.
    > Skoro akceptują to po co narzekaja ?

    Ale wiesz Jacku, ze to nie jest takie proste. Firmy chca zatrudniac ludzi z
    doswiadczeniem. Nikt nie zatrudni lekarza po studiach, po za tym naukowcom
    nikt nie zapewni warunkow takich jakie sa finansowane z budzetu, a samych
    firm chcacych zatrudnic ludzi z budzetowki az tak wiele nie ma. Wszelkiego
    rodzaju terapie nowotworowe np. tez nie sa finansowane z prywatnych firm, a
    lekarzami nie sa jedynie ci pracujacy w prywatnych przychodniach na ich
    wlasnym sprzecie diagnostycznym. Nie chce byc przesadnie rozumiany, ale
    zwracam uwage, ze nie wszystko da sie zalatwic prywatnymi klinikami, czy
    uczelniami. Moze przy okazji cieszmy sie z tego, ze tak wielu chce pracowac
    za tak malo, zeby nam bylo lepiej.

    > Stawka jest uczciwa jeżeli jest ktoś, kto się na nią godzi.
    > Nieuczciwym było tylko brak wystawionego paragonu lub faktury.

    Zeby to nie byla norma, to moze bym sie z Toba zgodzil. W podanym
    przykladzie blednie nie bylo rozmowy o kosztach, bo robota wydawala sie
    prosta. Na koniec wydala sie skomplikowana.:-) Malo fajnie wyszlo, bo sasiad
    do zamoznych ludzi nie nalezy, no ale mogl zrobic sam gdyby sie znal.
    Zreszta mniejsza o sytuacje, bardziej chodzi mi o stawki godzinowe za proste
    czynnosci. Kiedys w zakladach naprawczach bralo sie za sam wjazd na kanal.
    Rynek zdaje sie swoje zrobil w tej dziedzinie. Dzisiejsze stawki budowlane w
    stosunku do reszty gospodarki sa przeszacowane. Oczywiscie woleli bysmy zeby
    to reszta byla niedoszacowana, ale statystyka dynamiki branz nieublagalnie
    pokazuje co jest czym. Ja nikomu nie bede mowil ile powinien zarabiac, bo
    tez zyje z ludzi. Jednak co innego jest hossa, a co innego stabilna sytuacja
    w branzy. Z czego wynikaja obecne stawki to wszyscy wiemy. W kazdym razie
    wszystkim zycze wysokich zarobkow, bo z biedy wiele dobrego nie powstanie.

    Pozdro.. TK