  • Data: 2014-12-15 12:46:21
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 11:58:42 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Prawda, ale tylko w przypadku sejmików.

    tylko o sejmiki mi chodzi. Być moze gdyby juz robic jakies sledztwo to i inne kwiatki
    by wyszły ale o uzasadnionych podejrzeniach mówimy w sprawie sejmików.

    I jest to łatwo _wstępnie_
    > sprawdzić.

    tak? A jak?

    Bo może po prostu w tych wyborach więcej osób zrobiło błąd lub
    > celowo olało wybory do sejmiku.

    w 2006 roku dla sejmików było 12,7% głosów nieważnych, w 2010 - 12,06%. A teraz jest
    prawie 18. Wytłumaczenie tych 5% jest możliwe tylko w sposób telewizyjny "abo tak
    wyszło, a kto sie wgłębia ten oszołom".

    > Ale o tym exit-pool wiemy, że miało błędna metodologię. Więc to nie
    > argument.

    > Powtarzam po raz enty błędnie przeprowadzony sondaż nie jest dowodem (ani
    > nawet podstawa do podejrzeń).

    Pokaż linke w której ipsos przyznaje sie do błedu. Otóż prawdopodobnie exit poll był
    prawidłowy a ponieważ wyniki odstają to pan telewizor musiał argument znaleźć -
    niekoniecznie musi być prawdziwy. Co jak w stylu "patrzcie jak lądują debesiaki". Cos
    co urabia opinie publiczną.

    >Natomiast jak ktoś zrobi teraz sondaż z
    > pytaniem czy oddał pan nieważny głos i z tego sondażu wyjdzie że taki głos
    > oddało 3% to to już będzie jakiś punkt zaczepienia i powód by wszcząć alarm.

    zwróc uwage ze sondaże exitpoll zawsze były trafne, a przedwyborcze to jakas lipa -
    wyniki mozesz sobie zamówic. Dwa dni temu Cbos podał ze platforma wygrywa 15% nad
    pisem, a wczoraj tns ze pis wygrywa 3%.
    Zatem sondaż o którym pisałes wczesniej nie ma sensu - któras ze stron go nie uzna.

    > Kaczyńskiego można obrzucać błotem za wiele rzeczy i jak ktoś chce to nie
    > potrzebuje nowych powodów. Ten facet już zrobił wystarczająco dużo zła by go
    > obrzucać błotem do końca jego życia.

    Dobre - dawaj po kolei. Tylko mu tu nie wymieknij. Bo jak gadam z ludzmi zwykle jest
    to tylko wrażenie - a przykładów brak.

    > Oj straszne nawrzucała chamowi co ją wcześniej zwyzywał od Goebelsów. Moim
    > zdaniem pani Kopacz jest i tak niewspółmiernie łagodna w stosunku do
    > niektórych chamów.

    Spójrz na to szerzej - palikot udowodnił ze nie ma takich chamstwa które by sie
    politycznie nie opłacało.

    > Nie, nie jak zwykle w poprzednich exit-pools brak odpowiedzi był poniżej
    > 10%, a 10% uznaje się za granicę powyżej której kończy się badanie a zaczyna
    > wróżenie.

    linke daj o tym , chce poczytac. Ipsos to jest miedzynarodowa poważna firma i wie
    kiedy moze ogosic wyniki, a kiedy musi zastrzec ze mogą być niewiarygodne z powodu...

    b.