    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Date: Tue, 16 Dec 2014 12:44:09 +0100
    <m6cemq$vl7$1@speranza.aioe.org> <m6cf8o$skm$1@dont-email.me>
    <m6cjp3$dlg$1@speranza.aioe.org> <m6d4bo$nmc$1@dont-email.me>
    <3...@g...com>
    <m6eg7a$7h0$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <m6ekj6$7ub$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <m6eqh3$imb$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <m6evvu$oie$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <m6met0$ic8$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <m6mq0j$vrn$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m6oqk0$7i1$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>

    dyskusyjnych:eae22996-8a8c-4aa7-ac62-b2e0b68d10ab@go
    oglegroups.com...

    > Ale my mówimy o uzasadniony podejrzenia mających spowodować wszczęcie
    > śledztwa. Wybacz, ale prezes w kółku gospodyn wiejskich nie wystarczy.

    Jeszcze raz powoli (i to będzie ostatni bo już mi się nie chce).

    Jeśli w takim małym sondażu wyszłoby cokolwiek podejrzanego to już dawno PiS
    zamówiłby większy i ogłosił to całemu światu. Przyjmij w końcu do wiadomości
    że Kaczyński nie jest początkującym politykiem który by taką okazję
    przepuścił.

    > Ktos to pojedyncza osoba. Statystyka nie zajmuje sie pojedynczymi osobami.
    > Na podstawie historycznych danych można oceniac bieżące wyniki.

    Nie, nie można. "Wahadło demokracji" porusza się zbyt szybko by na podstawie
    wyników sprzed 4 lata cokolwiek przewidywać.

    > a kto liczy głosy na wsiach? Czyżby PSL? :-)

    Nie, PiS. A jak chcesz dyskutować na takim poziomie to beze mnie.
    Pseudo-dowcipne sugerowanie spisków mnie nie bawi. Od lat to PiS ma
    najwięcej mężów zaufania

    > dokładnie tak by powiadzał pan telewizor zeby sledztwa nie było.

    Nie wiem kto to jest pan telewizor i co mówi ale wiem co mówi rzeczywistość:
    jak mam wybory do sejmiku gdzieś to albo nie zaznaczam nikogo albo
    pierwszego z brzegu. Jeśli jest inaczej to znaczy że nie mam ich gdzieś.

    > nie rozumiesz, albo ci pasuje to teorii i zakręcasz, różnicy miedzy
    > pojedyncza osoba a statystyką.

    ROTFL. Ankiety były _identyczne_ dla wszystkich. Więc dlatego wystarczy że
    spytasz _jednego_ czy na ankiecie była możliwość zaznaczenia odpowiedzi:
    "oddałem nieważny głos", albo "zaznaczyłem kilku".

    > załozenie ze wyborcy pisu są głupsi bo ze wsi jest słabe.

    Jakbym był złośliwy to bym napisał że jest oczywiste "bo jakby nie byli
    głupi to by nie byli wyborcami PiS". Ale nie jestem więc nie napiszę :-)
    Kto jak głosował ze względu na wykształcenie to pewnie wiesz więc po co to
    powtarzać?

    > No jestes niepowazny, stajesz do wyborów żeby rządzić, a grasz tak jakie
    > masz karty.

    Ale są karty których żaden dżentelmen nie zagra. Jeśli uważasz że zdobycie i
    sprawowanie władzy bez względu na koszt jest celem samym w sobie to nie mamy
    o czym dyskutować.

    > no ale to sie nie udało, rozmowy koalicyjne PO zaproponowała w światle
    > kamer (co z dzisiejszej perspektywy oznacza ze nie chciało tej koalicji)
    > A jak sie nie udało to wziął leppera.

    Bez jaj to się staje coraz bardziej żałosne. Za chwilę usłyszę że nie chciał
    ale musiał i jest męczennikiem. Zrobił to świadomie i dobrowolnie. Skurwił
    się i tyle.

    > Bo jak mielismy różne inne dyskusje swiatopoglądowe typu religa, aborcja
    > to powszechne było głoszenie ze kraj wcale nie jest katolicki.

    Siejesz propagandę "powszechnie było głoszone". Przypomnij sobie co _JA_
    pisałem skoro ze mną dyskutujesz. Tak się składa że broniłem doktryny KK
    przed kilkoma co błędnie argumentowali że skoro jakiś wierny/ksiądz czy
    biskup cos robi to znaczy że taka jest nauka kościoła. Mnie do polskich
    katolików bardzo daleko, ale nie mam w zwyczaju zakłamywać rzeczywistości
    jak mi wygodnie. Owszem widzę że tzw. polscy katolicy (praktykujący a nie
    wierzący) mają się nijak do katolicyzmy Franciszka, ale akurat w kwestii
    szacunku dla chleba są chyba zgodni.

    > Dałeś jeden, słownie jeden przykład. Ja nawet sie z tym czesciowo zgadzam,
    > niesmak był.
    > Ale jeden to za mało zeby tak na nim psy wieszac do konca żywota.
    > Ja twierdze ze kaczor ma przez media dorobioną gębę, a gdy dochodzi do
    > sprecyzowania dlaczego to zapada niezręczne milczenie.

    Ja nie wiem co mu ktoś dorabia ja piszę _osobiście_ o _mojej_ opinii. Przed
    zrobieniem Leppera wicepremierem nic złego o nim nie mówiłem. Ot był
    politykiem jak inni miał drobne wpadki jak każdy, ale szczerze powiedziawszy
    mimo, że wtedy prenumerowałem zarówno GW jak i Rzepę to nie kojarzę żadnych
    jego chamskich wypowiedzi. Natomiast w pewnym momencie cos się zmieniło i
    zaczął obrażać innych ludzi tylko dlatego że mają inne zdanie - ot choćby
    wypowiedź na temat stania tam gdzie ZOMO.

    Ja rozumiem że można kogoś nie lubić ale negowanie zasług i obrażanie osób
    które działały w PRL'owskiej opozycji tylko dlatego że teraz należą do
    innej partii to chamstwo czystej wody. Moi dziadkowie działali w AK, rodzice
    w podziemiu i mam pamięć dla _wszystkich_ którzy o wolna Polskę walczyli
    niezależnie od tego jak się czyjeś losy potoczyły po 90'tym bo to inna
    księga historii.

    > no jasne. Nie chodzi o usprawiedlowianie, mnie wciąż chodzi o to aby ich
    > porównywac jedną miarą, po prostu uczciwie.

    A skąd przypuszczenie że ja tak nie robię? Nie dyskutujemy o innych więc nie
    wiesz jak oceniam innych skąd więc to przypuszczenie że skoro nie lubię
    Kaczyńskiego to innych oceniam inną miarą? Samo sugerowanie tego pokazuje że
    zafiksowałeś się na biało - czarno. Kto nie z nami ten przeciw nam. Ja
    tymczasem staram się podchodzić to tego nie emocjonalnie tylko
    merytorycznie. Mam o tyle łatwiej że na naszej scenie nie ma takiej partii
    która odpowiadałaby moim poglądom, więc nie "muszę" nikogo bronić ani
    agitować. OT jak coś mi się u jednych albo drugich podoba lub nie podoba to
    o tym wspominam i jak chwalę jednych to wcale nie znaczy że nie lubię
    drugich i odwrotnie jak ganię jednych to wcale nie znaczy że wielbię
    drugich.

    Niestety nasze społeczeństwo jakoś tak szybko przywykło to medialnej "walki"
    PO z PiS i pomijania całej reszty. Nawet te wybory wygrane głównie przez
    lokalnych działaczy i ugrupowania były przedstawiane jako walka PO i PiS. Co
    oczywiście jest tak dużym uproszczeniem że aż zakłamywaniem rzeczywistości.

    Pozdrawiam
    Ergie