    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Date: Fri, 11 Mar 2011 20:10:54 +0100

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:c68dcf88-a66e-4488-8094-aa2239e2ec2d@t19g2000pr
    d.googlegroups.com...

    > On to uwzglednil, ale w swojej scianie 1W. Dla sciany 2W musi te
    > mostki wylaczyc - niech to zrobi i pokaze wtedy wyniki obliczen.
    > Zamiast 13,5MWh wyjdzie pewnie w granicy 12,5MWh. I o to mi sie tylko
    > rozchodzi :)

    No to nie wiem w czym problem bo nie zauwazylem zeby ktos to kwestionowal. O
    ile wzrosnie zyzycie jak uwzgledni sie te mostki, 100zl na rok?
    Nie rozumiem dla czego do porownania przyjmujecie tylko parametry cieplne?
    Sciana to nie tylko cieplo i niestety pod innymi wzgledami sciana 2W bedzie
    tylko gorsza.

    > Nie mam wogole glifow wystawionych na zewnatrz - w scianie 2W okno
    > licujesz przeciez rowno ze sciana i styropianem nachodzisz 3cm na
    > rame :)

    I to nie mostek? Przy oknie masz tylko 3cm styropianu i dalej zwykle zimny
    material. Przy 20cm styropianu na reszcie sciany wyglada dosc mizernie. Czy
    te 3cm styropianu przy samej ramie okna to tak duzo wiecej jak grubosc
    oscieznicy okna cieplej sciany? Gdybys okna zamontowal w warstwie ocieplenia
    to moglbys sie czepiac tych mostkow przy oknie, ale tak to robisz sobie
    jaja.

    > W scianie 1W 1/3 glifu znajduje sie od strony chlodnej - co
    > wychladza cala sciane wglab.

    Jak na glify nakleje 3cm styropianu to bedzie dobrze?

    Pozdro.. TK