    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Date: Tue, 15 Mar 2011 04:53:58 -0700 (PDT)
    <ilbqb9$6ip$1@news.onet.pl> <ilcd5n$j74$1@news.onet.pl>
    <7...@p...googlegroups.com>
    <ildrab$f5u$1@news.onet.pl>
    <0...@s...googlegroups.com>
    <ildtaf$mg1$1@news.onet.pl>
    <c...@u...googlegroups.com>
    <ilg89m$uod$1@news.onet.pl>
    <a...@d...googlegroups.com>
    <ilj7e7$dal$1@news.onet.pl>
    <0...@t...googlegroups.com>
    <illtcr$6e4$1@news.onet.pl>

    On 14 Mar, 21:21, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Max 3000. Przyjmujesz za wysoka cene gazu, nie wiecej jak 2zl/m^3. Dokladnie

    Przyjmuje 0,22 pln / kWh - tak podaja wszelkiego typu zrodla, fora
    etc :) Niektorzy maja taniej, niektorzy drozej - zalezy tez od
    regionu.

    [...]
    > Moj kolega ogrzewa dom LPG i za miesiac placi tyle co ja za dwa. Szacujac

    Bo LPG jest b. drogie.. Drozsze od pradu w II taryfie ;)

    > Z wyliczen przegrody dachu po calkowitym dociepleniu jeszcze 18cm supermaty
    > lezacej w garazu wychodzi, ze istotnie zuzycie moze wzrosnac, ale juz nie
    > tak duzo. Policz sam jak sie nudzisz, teraz jest 12cm lambda 0,035 i 10C
    > wewnatrz. Dojdzie 18cm lambda 0,033 i kolejne 10C. Jest jeszcze dziura w
    > ociepleniu i topniejacy z drugiej strony snieg - nie licze.

    Szczerze to juz mi sie nie chce nic liczyc ;)

    > Fakt przy cenie 1,64zl/m^3 wychodzi max 50zl.

    Czego 50 pln ? 3888kWh ucieka scianami (nie uwzgledniam mostkow ktore
    podniosa to o minimum 30-40%), czyli obnizajac U o polowe zyskujesz te
    prawie 2kWh tj. ok 315 pln / sezon liczac po Twojej cenie (1,03
    netto / 1m3, a 1m3 = 8kWh). Czyli nie wliczajac wzrostu cen i tak
    zwykle podnoszonej kwestii "a jakbym to odlozyl na konto to tyle by mi
    odsetek uroslo" - przez 30 lat oszczedzasz ok 10k pln :) Jakby wliczyc
    wzrost cen energii w tak dlugim czasie - pewnie drugie tyle. Jezeli
    sciana wyglada tak samo i niczym sie funkcjonalnie nie rozni
    (przynajmniej dla mnie - moze dla Ciebie jest wazne odbijanie pilki),
    a przy tym jej wykonanie kosztuje tyle samo (choc ja dalej uwazam ze
    dobrych pare stowek albo i tysiakow mniej - szczegolnie zakladajac
    uzycie wszystkich systemowych docieplen) - to ja wybieram 2W bo 1W dla
    mnie nie ma zadnej przewagi :)

    > Jakie masz U sciany?

    0,18. Realne i cale - bez mostkow. Twoje 0,3 w zaleznosci od uzytej
    zaprawy, jakosci, uzytych systemowych (lub niesystemowych) elementow
    ocieplenia wiencow i nadprozy) ma na 100% wiecej. Ja sam pilnowalem
    jakosci wykonania i sam uzupelnialem wszystkie najmniejsze szparki
    piana. Moglem sobie na to pozwolic bo ocieplenie robil mi moj znajomy
    ze szwagrem wiec robota szla im stosunkowo pomalutku (2 tygodnie
    ocieplali) - wiec mialem sporo czasu nim na wszystko przyszla siatka z
    klejem i ew. fuszerki moglyby zostac ukryte :-)
    pozdr.

    --
    Adam