  • Data: 2011-03-16 18:44:59
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16-03-2011 o 10:42:14 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Z zewnatrz masz wszystko obmurowane porothermem 12-stka, potem
    > wsadzony styropian 10cm i na pozostalych ~22cm czyli polowce pustaka
    > lezy wieniec. Na pewno sporo pomaga ale U tak czy siak w tym miejscu
    > bedzie zawsze wyzszy - zewnetrzna warstwa wienca (ktory przenosi
    > cieplo ze stropu i normalnie nagrzewa sie do tych ~20stC) styka sie
    > gora i dolem w nabardziej wysunietym na zewnatrz miejscu z pustakiem
    > ktory w tym miejscu ma 0stC. Mostek jest choc zdecydowanie mniejszy
    > niz jakby tego styro nie bylo.
    Ta, już łapię, jakoś nie zaskoczyłem od razu :) chyba zmiana pogody
    idzie a ja byłem dopiero po pierwszej kawie :)
    co do mostka to masz rację, strop jest chłodzony z góry i dołu przez
    ścianę która w połowie ma 0 :) w scianie 2W nie ma tego problemu :)
    A tak w ogóle to ze ścianą 1W jest jak z socjalizmem, zwalcza się
    problemy nieobecne w innych ustrojach :)
    --
    Pozdr
    JanuszK