    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Z szacunkiem i rezerwą
    Date: Sun, 23 Aug 2020 18:22:56 +0200

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

    > Ok. Myślałem o bardziej radykalnych działaniach ale jeśli
    > twierdzisz, że na początek coś takiego wystarczy to ułatwia
    > sprawę.

    O radykalnej wymianie tynku na całej ścianie? Zaraz się okaże,
    że po przyłożeniu łaty do muru, różnice w grubości tynku będą
    musiały być dziesięciocentymetrowe. Ludzie teraz by chcieli
    mieć tynki równiutkie jak od sznurka. Kiedyś nie musieli. Choć
    i to się zmienia. Są tacy, co jako "początkujący" życzą sobie,
    by im zrobić na każdej ścianie gładź na obraz i podobieństwo
    lustra. A przy pierwszym remoncie (co bywa już po kilku latach)
    chcą, by wedle zasłyszanej mody, majster walnął im w salonie
    "rustykalny tynk kładziony szpachlą" i odpowiednio nierówno
    go pomalował. Co rzecz jasna kosztuje dużo więcej, niż gładka
    ściana. O wybrzuszaniu równych ścian z ytonga jeszcze nie
    słyszałem, ale może nie jestrm na bieżąco.

    Jarek

    --
    Konsekwentnie, choć powoli
    Jednak kruszy się monolit