  • Data: 2012-08-27 11:06:26
    Temat: Re: Zakup działki - podanie niższej wartości
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.08.2012 10:54, r...@g...com pisze:

    > To jest oczywisty debilizm.

    Debilizm czy nie debilizm - tak jest w przepisach podatkowych.

    > W praktyce płaci się od ceny zakupu,

    Zakładając, że cena nie jest jakoś szczególnie okazyjna.

    > a "PCC od wartości" to jest termin używany tylko przez skarbówkę,
    > żeby mieć możliwość dopierdolenia podatnikowi. Gdyby wszyscy płacili

    Raczej w celu ukrócenia fałszowania kwot w umowach.

    > zawsze od wartości, to każdy musiałby też te parę stów na wycenę
    > od rzeczoznawcy wywalić. A prawie nikt tego nie robi...

    Nie musisz - możesz oszacować wartość samodzielnie.

    Rzeczoznawcy ewentualnie potrzebujesz dopiero jak się fiskus przyczepi,
    chyba że sam potrafisz uzasadnić, dlaczego wartość jest niższa, niż
    standardowe oszacowanie fiskusa.

    Przykład z życia: kupiłem samochód za 3 tysiące, który wg. eurotaxu
    "powinien" kosztować około 5 tysięcy. Ale jak fiskus zaczął zadawać
    głupie pytania przy składaniu deklaracji, to udzieliłem im wyczerpującej
    odpowiedzi zawierającej listę rzeczy "do zrobienia" oraz wad
    estetycznych w tym konkretnym samochodzie i czym prędzej przyklepali
    faktycznie zapłaconą kwotę.