eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZamiana węgla na gazRe: Zamiana węgla na gaz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Zamiana węgla na gaz
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <0...@g...com>
    <5...@g...com>
    <5...@g...com>
    <3...@g...com>
    <7...@g...com>
    <e...@g...com>
    <5c2e8c0a$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 4 Jan 2019 00:52:33 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <7...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 30
    Message-ID: <5c2ea078$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
    X-Trace: 1546559608 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 486 31.42.14.107:64368
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3331
    X-Received-Body-CRC: 2969935219
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:548620
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-01-04 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:
    > Nie ma racji. Przy okresowym obnizaniu temperatury spada srednia temperatura i
    srednie zuzycie paliwa. Test. Kierowca ma do pokonania trase dlugosci 200km. Wyjezdza
    z pelnym zbiornikiem paliwa. Przez pierwsze 25 km jedzie z pedkoscia 100 i zwalnia do
    80. Po przejechaniu 25 km z predkoscia 80 przyspiesza do 100 na nastepne 25 km a
    nastepnie na kolejne 25 zwalnia do 80. Pytanie. Czy po przejechaniu dwustu kilometrow
    za paliwo do pelna na stacji zaplaci A. tyle samo jak by caly czas jechal 100. B.
    Zaplaci wiecej. C. Zaplaci mniej. Podkresl wlasciwa odpowiedz.

    Najoszczędniejsza jest jednostajna jazda ze stałą prędkością. Zwalniając
    i przyspieszając spali się o wiele więcej paliwa.

    Teraz odnieśmy to do domu.

    W domu o niskiej kumulacyjności (np. dom szkieletowy, kanadyjski) masz
    rację, że w ten sposób można sporo zaoszczędzić, ale nie w przypadku
    domów murowanych o dużej kumulacyjności cieplnej. Dlaczego? Ano dlatego,
    że w czasie obniżenia temperatury dom i tak wytraca sporą ilość energii.
    Teoretycznie obniża się średnia temperatura ścian i teoretycznie powinno
    to przynieść korzyści, ale tak nie jest, ponieważ do podgrzania
    wychłodzonych ścian musimy dostarczyć przynajmniej 2 razy więcej
    energii, aby podnieść temperaturę w domu, aby w rozsądnym czasie uzyskać
    komfort cieplny. Wyższa moc to i wyższa temperatura grzewcza. Wyższa
    temperatura grzejników to większa konwekcja powietrza i większe straty
    poprzez wentylację. Wyższa temperatura grzewcza to i wyższe straty
    kominowe, czyli niższa sprawność kotła.

    To co teoretycznie powinieneś zaoszczędzić na obniżeniu temperatury
    średniej, przepłaca się sprawnością grzewczą.

    Reasumując:

    W domu murowanym najoszczędniej jest grzać non-stop, tak aby kocioł się
    nie wyłączał z możliwie jak najniższą temperaturą wody w obiegu taką,
    która dokładnie kompensuje straty cieplne budynku.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1