    Subject: Re: Zamknięcie kuchni
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Thu, 6 Dec 2018 21:18:49 +0100

    > Mieso musi jesc kot, pies, norka itp.
    > Czlowiek nie musi bo ma dlugi uklad pokarmowy i organizm potrafi
    > strawic i wyciagnac z zarcia to co mu potrzebne, pod warunkiem ze w
    > zarciu to bedzie.

    Ale ma na tyle krótki układ, że nie jest w stanie strawić każdego
    surowego pokarmu roślinnego, strawić i wchłonąć to co potrzebne.
    Natomiast każdy rodzaj mięsa i tłuszczu surowego strawi i wchłonie z
    niego białko i tłuszcz.

    > Polowa ludzi na Ziemi nie je albo je w minimalnych
    > ilosciach mieso i zyja.

    Ale nie je bo nie chce, czy nie je bo nie ma łatwego/taniego dostępu do
    mięsa? Jeszcze 100 lat temu w naszej szerokości geograficznej mięso też
    było rarytasem.

    > W ich diecie przewazaja rosliny straczkowe.

    Tylko, że to dopiero od "niedawna" jest ten trend, bo stosunkowo
    niedawno okazało się, że strączkowe mają dużo białka, czasem tyle co
    mięcho, więc zrobiła się na to moda. Ale generalnie ludzie jedli, to co
    było dostępne w okolicy, tam gdzie przeważał pokarm roślinny jedli
    rośliny, tam gdzie było dużo zwierząt mięso. Na przykład dieta takich
    Eskimosów w praktycznie 100% składała się z pokarmu zwierzęcego i też
    żyli. Dziś pozwala im się tylko od czasu do czasu upolować wieloryba, to
    może przerzucili się na soję?

    > Tam gdzie z doskoku pracuje
    > jest kilka kobiet nie jedzacych miesa. To najlepsze laski w urzedzie
    > i te co maja dwadziescie+ i te kolo piecdziesiatki. Reszta to tluste
    > purchle co zeby wstac z krzeselka trzy podejscia robia.

    A to już zależy od indywidualnych cech i aktywności fizycznej.
    Mam w robocie koleżankę, która mięcho uwielbia i jak czegoś mięsnego w
    obiedzie nie będzie, to dla niej nie jest obiad. No i mimo czterdziestki
    na karku też niezła dupa z niej jest, ale ona ciągle w ruchu jest;
    biega, jeździ, pływa.
    Jak ktoś będzie jadł tylko kotlety sojowe i siedział na dupie, to
    kilogramów też mu przybędzie. Zresztą sam tłuszcz nie jest tak szkodliwy
    jak nadmiar cukru i brak ruchu.