    From: Artur Lew <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Zarowki energooszczedne
    Date: Wed, 30 Dec 2009 15:04:21 +0100

    W dniu 2009-12-30 08:13, jagon pisze:
    > Moglbys sprecyzowac co znaczy " (...) nizsza trwalosc niz wynikajaca ze
    > spefyfikacji(..)" . Ile tego jest ? 10-20-50% ? Bo moze sie okazac ze nawet
    Na 6 halogenkow LED po roku jeden sie spalil, wystarczyla wymiana malego
    elementu za 2zl i dziala nadal ale nie wiem czy jestes elektronikiem ;)
    Natomiast po roku tasma LED swieci caly czas cala bez zadnych martwych
    diod. Tutaj tez jest jej zaleta bo jak sie spali cos to najwyzej wylaczy
    sie segment 3 diod a nigdy calosc (nio chyba ze pojdzie 230V na tasme
    ;)). Diod na tasme 5m wychodzi 300 szt

    > mimo takiej "wady" dalej mi sie to kalkuluje :)
    Dokladnie tez tak uwazam.
    Moje cale oswietlenie salonu wyglada nastepujaco:
    * Tasmy LED na suficie podwieszanym: ~40W
    * Halogenki: 18W
    * Podswietlany panel: ~3W.
    Najczesciej swieci sie przy TV tylko panel albo tasmy a wiec zuzycie
    energii jest znikome.
    Przy tasmach spokojnie mozna czytac (mimo ze to swiatlo odbite).
    Calosc salonu wyglada mniej wiecej tak:
    http://picasaweb.google.pl/artur.lew/RemontSalonu

    > znalazlem (pomijam informacje producenta w stylu "swieci 50 lat", "idealne
    Zapomnij o dluzszym uzytkowaniu malutkich swietloweczek w malej
    zabudowie. Mimo oszczednosci grzeja sie jednak dosyc i przetwornica nie
    ma odpowiedniej wentylacji. Padnie wiec najpierw elektronika.
    Duze zarowki (te najtrwalsze) mozna rozbroic i naprawic, te male raczej
    nie ma szans.

    > swiatlo" itp - szukalem odpowiedzi uzytkownikow).
    Co do swiatla LED moge wyslac Ci fotki na priva mojego salonu.
    Jak mowilem w tanszych modelach barwa swiatla do domu sie niestety
    srednio nadaje - za zimne swiatlo.
    Te wersje "warm light" moga powodowac postanie oliwkowego kolorytu skory
    wiec nie wyglada to fajnie.
    Na necie znajdziesz mase projektow oswietlenia LED w domu, te najlepsze
    niestety nie bazuja na OSRAMie czy innych "wiodacych" markach ale
    najczesciej na diodach Cree.
    W Polsce specjalizuje sie w nich np firma http://www.lediko.com

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom