  • Data: 2010-01-07 08:16:15
    Temat: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hi360u$s5h$1@news.interia.pl...
    > No ale miara sprawnosci ma byc dofinansoawanie?

    A to było tak na boku powiedziane....

    > No swiadczy, swiadczy. Dofinansowanie pozbawia zdrowego rozsadku jak widac,
    > znaczy sasiedzi dolozylli sie do czyichs fanaberii.
    > W zyciu bym nie montowal tego do CO.

    Wcale nie. Dofinansowanie o którym pisałem jest z gminy i dotyczy tylko
    podmiotów prywatnych.
    Kotłownia z tego nie skorzystała więc napewno sięgali po kasę ze środków
    unijnych a tam nie liczą powierzchni apertury tylko karzą przedstawić do
    kontroli szacunek energetyczny inwestycji. Jak widac zostały wybrane do projektu
    płaskie to zostało zatwierdzoe i środki z UE zostały pozyskane.
    O jeszcze jedno. Z tego co wiem i tak tez napisałem służą do wspomagania
    ogrzewania oraz do wstępnego podgrzewu CWU. Wspomaganie myślę ze jest tam z
    założenia w zimie tylko w dni słoneczne a w okresie przejściowym jak widzę po
    uzyskach moich kolektorów napewno na przyzwoitym poziomie. Zasadniczo jednak
    chodziło o podgrzew CWU w okresie przejsciowym oraz w lecie.
    Na stronie SPF
    http://www.solarenergy.ch/spf.php?radio=on&cflat=on&
    land=&search_field=hewalex
    obejrzyj porównaj sobie wyniki kolektorów próżniowych i płaskich.
    Przykłady według uzysku

    Ulrich prózniowy
    Grzanie wody użytkowej 466kWh/m2 rocznie
    Podgrzew wstępny wody 639kWh/m2 rocznie
    Centralne ogrzewanie 343kWh/m2 rocznie

    Nasz Hewalex płaski
    Grzanie wody użytkowej 520kWh/m2 rocznie
    Podgrzew wstępny wody 755kWh/m2 rocznie
    Centralne ogrzewanie 354kWh/m2 rocznie

    Hitek Solar prózniowy
    Grzanie wody użytkowej 542kWh/m2 rocznie
    Podgrzew wstępny wody 764kWh/m2 rocznie
    Centralne ogrzewanie 400kWh/m2 rocznie

    Schweizer Swisspipe 2
    Grzanie wody użytkowej 669kWh/m2 rocznie
    Podgrzew wstępny wody 860Wh/m2 rocznie
    Centralne ogrzewanie 544Wh/m2 rocznie

    Cena tego ostatniego to lepiej nie pytać. Przeglądnij sobie wydajność
    próżniowych a zobaczysz że te z wiekszymi uzyskami to rzadkość na rynku a ich
    cena przyprawia o zawrót głowy. Nalezy jeszcze wspomnieć jeszcze o dwóch
    waznych sprawach. Kolektor płaski ma nieskomplikowaną konstrukcję. Na mój
    kolektor mam 10 lat gwarancji.
    Kolektor prózniowy ma lepszy uzysk w stosunku do płaskiego tylko przy niskich
    temperaturach otoczenia ze względu na niższą emisję absorbera. Niestety tak się
    składa w naszej strefie klimatycznej że niska temperatura otoczenia oznacza
    najczęściej zachmurzone niebo bez słońca a więc kiedy do cholery ten kolektor ma
    się zwracać?

    Marek

    Marek