  • Data: 2010-01-06 23:49:34
    Temat: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hi36cu$1948$1@news2.ipartners.pl...

    > Wszystko włącznie ze stelażem zrobiłem sam. Stelaż pospawałem z kątowników
    > umieściłem na podporach głębokich w ziemi na 120cm fi 25cm i zalanych
    > betonem co by mróz nie ruszył a i z wiatrem nie poleciało do sąsiada. Do
    > tego dwa trójdrogowe mieszacze jeden Honeywell TM200 drugi trochę tańszy
    > aby ze zbiornika na dom nie poszło więcej niz 55stC a na pralkę wiecej niż
    > 30stC.
    > Całość a więc widzisz sporo więcej niż zawiera typowy gotowy zestaw

    A nie nie, mieszacz to ja tez mam, kupilem oddzielnie i spialem wszystko z
    cyrkulacja CWU.

    > kosztowała niecałe 8tys zł z czego same mieszacze prawie 5 stów kosztują a
    > te nie występują normalnie w zestawach. Oczywiście nalezy wspomnieć że u
    > nas jest dofinansowanie z którego oczywiście skorzystałem.

    U nas dofinansowania nie ma i placilem sam. :-( Stad moze wieksze
    przywiazanie do nizszej ceny.

    > Dopłacają do każdego m2 czynnej apertury kolektora. Więc jak widzisz
    > kolektor prózniowy dostaje w tyłek bo za trzy płaskie płacę w sklepie tyle
    > co za jeden 30-to rurowy prózniowy. Przy czym mnie płaskie po
    > dofinansowaniu kosztowały zero zł bo powierzchnia czynna apertury to około
    > 5,4m2 a prózniowy 30rur to jakieś 2-3m2.
    > Jak by nie patrzyć próżniowy to nieporozumienie.

    No ale miara sprawnosci ma byc dofinansoawanie?

    > Jest u nas taka kotłownia gazowa na osiedlu jednym. Na dachu tej kotłowni
    > umieszczonych zostało jakieś 20 kolektorów. Służą do wspomagania
    > ogrzewania oraz wstępnego podgrzewu wody. Płaskich. Nie próżniowych. O
    > czymś to chyba świadczy.

    No swiadczy, swiadczy. Dofinansowanie pozbawia zdrowego rozsadku jak widac,
    znaczy sasiedzi dolozylli sie do czyichs fanaberii.
    W zyciu bym nie montowal tego do CO.

    Pozdro.. TK