    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Date: Thu, 3 Oct 2013 14:45:41 +0200
    <l24usq$3gf$1@node1.news.atman.pl> <l2bb0j$e2h$1@node1.news.atman.pl>
    <l2bgqb$1lc$1@speranza.aioe.org>
    <5249fd0f$0$2183$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2dlhv$t5m$1@speranza.aioe.org>
    <4...@g...com>
    <l2e6h6$ncn$1@node2.news.atman.pl>
    <524af500$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2h1gs$hhf$1@node2.news.atman.pl>
    <524c287b$0$2195$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2j62g$jjs$1@node2.news.atman.pl>
    <524d2300$0$21824$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2jcib$put$1@node1.news.atman.pl>
    <524d4eb8$0$2196$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jest odwrotnie. Praktycznie nie spotyka sie osob (jest ich naprawde
    > niewiele) potrafiacych przyznac, ze manipulacja na nich moze podzialac.

    Naprawdę obracasz się w dziwnym towarzystwie. Każdy inteligentny człowiek
    musi tę możliwość dopuszczać. I ja ją także dopuszczam.

    Tak, liczę się z tym, że gdzieś w sklepie czegoś nie dopatrzę i dokonam
    złego wyboru, liczę się z tym, że kiedyś niedokładnie sprawdzę źródła i
    zmanipuluje mnie jakiś dziennikarzyna. Zdarzyło mi się nabrać na tzw.
    środkową półkę mimo, ze doskonale tę technikę znam, ale akurat się
    śpieszyłem. Ale polityk, który jedyne do czego jest zdolny to chamskie
    przerywanie oponentowi, dosadne nazywanie rzeczy po imieniu, nienaganny
    strój i kilka wyuczonych gestów rąk nie jest w stanie mnie zmanipulować. Po
    prostu każda manipulacja ma swój "target" - ja się nie łapię do "targetu"
    manipulacji pt. "ma garnitur, dużo gada, używa trudnych słów to znaczy że
    jest inteligentny".

    Nie oceniam JKM po tym jak wygląda, ani jak prowadzi dyskusję (bo to by mnie
    jeszcze bardziej do niego zniechęciło) ale po tym co mówi.

    > Na
    > innych owszem, tak. Ale nie na nich, bo oni som inteligentni i
    > wyksztalceni. Tymczasem ilosc kierunkow z jakich moze nadejsc manipulacja
    > jest nieograniczona, i nawet siakies tam szkolenia nie maja prawa zalatwic
    > sprawy.

    Praktyka pokazuje coś zupełnie innego. Jak średnio inteligentną osobę
    wyślesz na szkolenie dotyczące sprzedaży bezpośredniej albo sprzedaży
    ubezpieczeń to później znacznie trudniej tej osobie coś sprzedać.

    > Juz kupienie udzialu w tych szkolenieach to ugiecie sie przed forma
    > manipulacji :-)

    Nigdy za takie szkolenia nie płaciłem.

    > Ci ktorzy maja swiadomosc, ze jest w zyciu wie rzeczy nad ktorymi nie da
    > sie
    > zapanowac zyskuja wiele w mojej ocenie, a takze rosnie w moich oczach ich
    > wiarygodnosc (oczywiscie pozwalam Ci miec to w dupie).

    To co piszesz to oczywistość. Ktoś kto twierdzi że jest nie do pokonania
    jest głupcem i najłatwiej go pokonać. Ale nie każdego pokonasz tą samą
    bronią. Człowieka krytycznego nie pokonasz wyszukaną elokwencją.

    > BTW
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Krugera-Dunninga

    Nic nowego: "wiem, że nic nie wiem" pod nową nazwą.

    Pozdrawiam
    Ergie