  • Data: 2009-06-30 16:00:45
    Temat: Re: Zbiornik ciepłej wody ???
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h2cjno$qek$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > NA odwrót, dolna dla solarów, a górna do pieca.

    Nie wiem gdzie tu odwrot, no ale to nie wazne. :-)

    > Maniek, ale przecież w zbiorniki nie są przepływowymi podgrzewaczami wody
    > :).
    > W zbiorniku grzjesz wodę do określonej temperatury pobierasz, później
    > znowu dogrzewasz i tak w kółko

    Jezeli w duzym zasobniku mamy ciepla wode na gorze a zimna na dole, to
    biorac prysznic z duza iloscia wody powodujemy, ze zimna dosc szybko wypiera
    ciepla, to jest jasne. Kociol dostanie impuls ze temp. spadla i trzeba
    wlaczyc ogrzewanie wody, ale prysznic dalej odkrecony. Teraz, czy kociol
    zdazy dogrzac 300 L tak zeby kapiacy tego nie zauwazyl to pewny nie jestem i
    tyle.

    > Ja mam tak u siebie, że mierzę temperaturę w górnej części zbiornika i jak
    > spadnie poniżej 40 to włączam pompę, która wymusza obieg w dolnej
    > wężownicy.

    Ale jaka pompa?? Kolega Ariusz ma miec kociol gazowy, podejzewam ze z
    zaworem trojdrogowym i priorytetem dla CWU. Temperatura na gorze spada do 40
    stopni i wlacza sie kociol ktory ma ogrzac 300 L zimnej wody w ponad polowie
    zbiornika.

    > W sumie miałem stosować cyrkulację ale woda się sama miesza, tzn. nie jest
    > tak, że na górze mam 50 stopnia a na dole 20.
    > Tzn. jest tak ale tylko przy rozładowywaniu zbiornika.

    Miesza sie bo grzejesz dolna wezownica, gdybys grzal gorna to sie nie
    zmiesza i o to chodzi.

    Pozdro.. TK