  • 1. Data: 2009-06-30 06:37:04
    Temat: Zbiornik ciepłej wody ???
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Z pewnością wielu już przerobiło ten temat.

    Jaki zasobnik na ciepłą wodę?

    W domu będzie ogrzewanie gazowe + kominek z płaszczem i solary.

    CO podgrzewać ma tylko piec gazowy (kondensacyjny) i kominek. DO wody
    planuję solary no i oczywiście piec.

    Zastanawia mnie taka rzecz.

    Jeżeli zastosuję solary to zasobnik wody powinien być jak największy, no
    może bez zbytniej przesady - powiedzmy około 300 l.
    I wszystko pięknie pod warunkiem, że będzie słońce, a co w okresie kiedy
    solary nie dadzą rady podgrzać tej wody Piec gazowy będzie musiał grzać
    ogromną ilość wody.

    Wiem, że są jakieś zasobniki z dwoma wężownicami górna dla pieca i dolna
    dla solarów ale jak to się ma w praktyce.

    Są również zasobniki bufory, które wspomagają co ale w to bym raczej nie
    szedł dom mam dość spory, a dachu i miejsca na panele mało.

    Czy ktoś może mi coś polecić

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-06-30 07:12:41
    Temat: Re: Zbiornik ciepłej wody ???
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    >
    > Są również zasobniki bufory, które wspomagają co ale w to bym raczej nie
    > szedł dom mam dość spory, a dachu i miejsca na panele mało.

    Solary są IMHO wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Nie nagrzeją ci wody a tylko
    wspomogą nagrzewanie ograniczając trochę koszty zużycia innych mediów
    grzewczych.
    Solary nagrzeją wodę do 30-35 st C, w zimie do ok 30 st C. To nadal raczej
    chłodna woda i trzeba ją czymś dogrzać. Jeżeli tego nie zrobisz, grozi Ci
    legionella w zasobniku CWU.
    Przy kosztach zainstalowania i utrzymania solarów (to nie jest wcale
    bezobsługowe, trzeba robić przeglądy, uzupełniac płyny) ich amortyzacja
    cenowa w stosunku do innych źródeł nastąpi po wielu latach.
    Jeżeli mogę coś sugerować, to bym odpuścił solary w ogóle.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-06-30 07:22:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Cze, 08:37, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy ktoś może mi coś polecić

    Tez wlasnie stoje przed zakupem zasobnika - z tym ze ja bede grzal
    wlasciwie tylko pompa ciepla. Zastanawiam sie czy jest wogole sens
    kupowac zasobnik z dwoma wezownicami, solarow nie planuje ale moze
    kiedys beda tansze i wtedy bedzie jak znalazl?... :) Pojemnosc z kolei
    jak najwieksza -> zastanawiam sie nad 400l - lubie dlugie prysznice. A
    tak najchetniej to zrobilbym sobie zbiornik buforowy ~2000l zarowno do
    CO jak i CWU i wtedy pompa chodzilaby tylko i wylacznie w nocy w
    tanszej taryfie :-) Musze to wszystko jeszcze poprzeliczac :]
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-06-30 07:30:51
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    "Jackare" <...@s...de.pl> wrote in message
> [...]
    > cenowa w stosunku do innych źródeł nastąpi po wielu latach.
    > Jeżeli mogę coś sugerować, to bym odpuścił solary w ogóle.

    To chyba takie solary home made ze starego okna i rurki miedzianej. Znajomy
    ma solary i w zimie praktycznie bezuzyteczne, ale od wiosny do jesieni
    potrafia nagrzac wode do 70-80 st.
    Pozdr

    --
    michalski, gdynia

  • 5. Data: 2009-06-30 07:32:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    b.googlegroups.com...
    On 30 Cze, 08:37, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy ktoś może mi coś polecić

    >Tez wlasnie stoje przed zakupem zasobnika - z tym ze ja bede grzal
    >wlasciwie tylko pompa ciepla.

    Jaką maks. temperaturę w zasobniku uzyskasz grzejąc tylko pompą ciepła?

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-06-30 07:38:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    > Solary nagrzeją wodę do 30-35 st C, w zimie do ok 30 st C. To nadal raczej

    Bardzo rzadko to robie, ale moze Jakare delikatnie mowiac nie zabieraj glosu
    w tej sprawie. Najpierw moze gdzies dopytaj.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-06-30 07:39:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Jaką maks. temperaturę w zasobniku uzyskasz grzejąc tylko pompą ciepła?

    Dla tego wlasnie taki duzy zasobnik. :-)

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-06-30 07:40:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]

    >wlasciwie tylko pompa ciepla. Zastanawiam sie czy jest wogole sens
    >kupowac zasobnik z dwoma wezownicami, solarow nie planuje ale moze

    Chyba sobie odpusc, te zasobniki tanie nie sa zeby kupowac na wszelki
    wypadek.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-06-30 07:47:48
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h2cf2v$j92$1@news.onet.pl...
    b.googlegroups.com...

    > Dla tego wlasnie taki duzy zasobnik. :-)

    Pytałem z czystej ciekawości. Jaką maks temperaturę można uzyskać pompą
    ciepła w zasobniku?
    Bo jak nie za wysoką to co wtedy z legionellami i innymi bakteriami które
    podobno lubia zagnieżdzić się w zasobniku.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-06-30 07:49:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wiem, że są jakieś zasobniki z dwoma wężownicami górna dla pieca i dolna
    > dla solarów ale jak to się ma w praktyce.

    Dziala wlasnie tak, ze dolna ogrzewa caly zasobnik do wyzszej temperatury a
    gorna tak jakbys mial maly zasobnik. Grzanie 300L wody kotlem wydaje sie
    maloekonomiczne i jak podejzewam malo komfortowe. Wyobraz sobie sytuacje
    kiedy bierzesz prysznic i ciepla woda zaczyna sie konczyc. Nie jestem pewien
    czy kociol bedzie w stanie zapewnic odpowiedni komfort grzejac 300 L wody w
    czsie jej sporego poboru. Trzeba by pewnie zastosowac cyrkulacje wody w
    zasobniku by wymusic mieszanie warstw wody. Przy solarach stawial bym jednak
    na zasobnik biwalentny.

    Pozdro.. TK