    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Date: Sun, 4 Mar 2012 11:07:43 +0100

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jiu5c3$j2g$1@news.task.gda.pl...

    > No wiesz. Elektroniką przestałem się bawić dobre 20 lat temu, więc jestem
    > lekko z tyłu. Wydaje mi się, że niektóre ceny są ekstremalne, np. budzik
    > kwarcowy w hurtowni (trzeba kupić minimum karton budzików) kosztuje 1,50
    > zł a za jakieś cudo, powiedzmy, że sterowanie c.o. zdalnie za pomocą sms
    > każą sobie płacić minimum 1500 zł.
    > Byc może amatorów tego drugiego jest znacznie mniej, niż amatorów
    > chińskich budzików i stąd ta dysproporcja cenowa ale i tak nie jestem
    > skłonny wydać 1500. Może działa tu stara, jak świat zasada, żeby kasować
    > klienta wg tego, na ile wygląda?
> [...]

    No dobra, nie fantazjujmy inie gdybajmy.
    Widziałeś taki system za 1500zł, któy mógłby realizować te wszystkie
    funkcje, które opisałeś?
    Bo ja jeszcze nie.
    Najtańsze moduły GSM z jakimi miałem do czynienia to koszt ok. 300-500zł i
    realizowały one kilka podstawowych funkcji typu pomiar temperatury i jej
    regulacja + sterowanie kilkoma wyjściami załącz/wyłącz. Jeżeli wystarczą Ci
    takie funkcje to poszukaj na Allegro, jest cała masa tego typu modułów GSM.
    Tylko weź pod uwagę, że sam moduł to nie wszystko. Potrzebny jest jeszcze
    zasilacz, skrzynka, przewody, czujniki, antena zewnętrzna o większym
    zasięgu. W sumie robi się już koszt 1500-2000zł, a system dopiero jest w
    stanie zrealizować kilka z funkcji, które opisałeś. Prawda jest taka, że są
    to dość drogie rozwiązania i tu nie ma co liczyć na ceny takie jak ładowarek
    do telefonów po 1,50zł :)
    1500zł to jest naprawdę nisku budżet. Sensowne rozwiązania to koszty rzędu 2
    razy tyle.