eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŻe podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie... › Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
  • Data: 2018-07-31 03:56:59
    Temat: Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 30 lipca 2018 16:27:27 UTC-5 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > P.S.
    >
    > Poza tym debilu policz sobie ile potrzeba energii aby odparować wodę z
    > ciasta chlebowego. Weź pod uwagę, że ciepło parowania jest dużo większe
    > od ciepła właściwego wody.
    >
    > Reasumując, aby odparować 1 litr wody potrzeba więcej energii niż do
    > podgrzania wody do 40'C podczas całego procesu prania w pralce.
    >
    > Reasumując nie dość, że wodę zawartą w cieście trzeba podgrzać do 100'C
    > to jeszcze część tej wody jest odparowywane.
    >
    > Jak będziesz grzeczny i ładnie poprosisz to ci wytłumaczę jak się to
    > liczy i ile energii naprawdę jest potrzebne.

    http://www.nieruchomosci.egospodarka.pl/grupy/Wypiek
    acz-do-chleba-zuzycie-pradu,t,412289,8.html

    7. Data: 2010-01-25 10:32:47
    Temat: Re: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
    Od: Michał Kowalczuk <m...@k...eu>

    Oon 2010-01-24, robercik-us vrute-a, bork, bork, bork!

    > Wiem, wiem, mogę sobie spisać stan licznika przed i po, ale tego jeszcze
    > nie zrobiłem i pytam na wypadek gdyby ktoś to zrobił :-). Szacuję, że
    > więcej niż 1 kWh nie powinno pójść, ale jak jest w rzeczywistości?

    Mierzyłem Zelmera 43Z011 (715 W). Pojedynczy wypiek chleba, na 3-godzinnym
    programie "Basic", pociągnął (jeśli dobrze pamiętam) ok. 0,42 kWh. Na pewno
    było to mniej, niż 0,5 kWh - mój miernik oszacował mi koszt na 17 gr.

    --
    pozdrawiam,
    Michał Kowalczuk