  • Data: 2021-08-27 20:48:39
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 27 sierpnia 2021 o 20:11:27 UTC+2 ToMasz napisał(a):

    > Jakiekolwiek kamery z ali plus jakikolwiek rejestrator. kamera ok
    > 100-150zł, rejestrator cena podobna. Nastaw się na więcej kamer, i jeśli
    > chcesz coś widzieć więcej niż siebie i bliskich, poukrywaj je gdzie
    > popadnie. Jeśli chcesz chronić swoje obejście, umieść niewidoczna kamerę
    > tam, gdzie sam byś obczajał co u Ciebie sie dzieje.

    Jakoś nie widzę sensu walki o "super nagranie z włamu". Po grzyba to komu? Kamera ma
    sens jeśli ktoś analizuje obraz non stop (choćby automat z powiadamianiem) i można
    jeszcze jakoś uratować się przed włamem... Mając nagranie po fakcie można sobie je
    gdzieś wsadzić :( Nawet jeśli znajdą sprawcę (co i tak mało prawdopodobne) to raczej
    niczego się od niego nie odzyska, strat/uszkodzeń w budynku nikt nie pokryje - można
    oczywiście pozwać sprawcę na drodze cywilnej, ale to kilka lat trwa, będzie miał
    dostęp do wszystkich danych pozywającego, na koniec i tak się okaże, że nie ma
    majątku i komornik niczego nie ściągnie...
    Jeśli inwestować w zabezpieczenia, to raczej takie pozwalające wykryć sprawcę jak
    najwcześniej, jak najbardziej utrudnić wejście i pewnie powiadomienie jakiejś agencji
    ochrony...
    Włamujący się do przypadkowych budynków, mieszkań (w sensie takich zwykłych, gdzie
    nic "wartościowego" nie ma) to menele, zwykli debile... :( Koledze kiedyś tacy wleźli
    do mieszkania, wewnętrzne drzwi zamknięte tylko "na klamki" z rozpędu otwierali łomem
    => główne starty to wymiana tych drzwi z ościeżnicami...
    Dodatkowo tacy złodzieje, którzy już kiedyś zaliczyli odsiadkę są dość dobrze
    przeszkoleni w prawie... co generuje kolejne kłopoty. Przykład ze wsi, gdzie mam
    chałupę: patologiczna (ogólnie znana lokalnie) rodzinka ukradła na 99,9% paliwo z
    ładowarki w składzie budowlanym. Częściowo się nagrało, jak łazili w nocy po tym
    składzie, ale bez samej ładowarki, czyli brak konkretnego dowodu => właściciel
    zgłosił na policję, a oni po zatrzymaniu oświadczyli,że właściciel tam był i pobił,
    oczywiście bez żadnego powodu najmłodszego (nieletniego)... i można się domyślić kto
    miał realne "problemy" z policją... :( :( :(