  • Data: 2021-09-01 15:55:16
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/09/2021 15:35, Marek wrote:
    > Ale  co daje ta deetekcja Nie widzę sensu jeśli kamera nie ma oprócz
    > tego dużego optycznego zooma i pan-tilt (sama śledzi obiekt). Są takie
    > do 200zl?

    Detekcja daje:
    1) powiadomienie na telefon "ktoś stoi przy furtce"
    2) osobny znacznik czasowy (dzięki czemu nie przegladam pustych nagrań z
    ruszania się pajęczyn na wietrze)
    3) pan/tilt/zoom zbędne. Przydało by się natomiast podniesienie chwilowo
    bitrate. Podobno jedna z moich kamer ma API onvif z takim bajerem, nie
    sprawdzałem.

    Przykładowo dzisiaj zajumano sąsiadowi kawałek płotu, w polu widzenia
    kamery. Akcja na kilkanascie sekund. Cieżko by to było znaleźć bez
    detekcji ruchu. I było cieżko, bo czujnik IR nie sięga w to miejsce. Za
    to kiedy był (i czy był) listonosz wiem po krotkiej chwili. Przyznaje:
    wiedza nudna i mało użyteczna, ale koszt po stronie hardware to jakies
    10zł za czujnik IR na 433MHz, bramkę do MQTT mam do innych zastosowań. A
    i hobby ciezko przeliczać na logikę.