  • Data: 2021-09-01 19:55:20
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/09/2021 19:36, Marek wrote:
    > Nie masz zooma to faktycznie wiadomo, że tylko "ktoś".

    Dlatego mówimy o monitoringu amatorskim. Choć i tak jakosc obrazu z
    mojego jest lepsza niż to co widuje w tv ;) Dodatkowo ja to robie na
    odległości paru metrów. Na mojej kamerze 2.5k widać pryszcze u
    listonosza. Zoom zbędny. W nocy ... w nocy każda kamera jest do dupy.

    > A jak dotyczy to
    > terenu gdzie może wejść, wystarczy, że wyjdzie z kadru i tyle go widać
    > (chyba że masz pierdyriald kamer by pokryć obszar), co i tak z reguły
    > nie rozwiązuje problemu braku zoomu.

    Zaganienie opiera się o dwie rzeczy:
    a) widać że kamery to nie atrapy i świecą nocą (odstraszanie)
    b) złodzieje go nie geniusze tylko Janusze zbrodni. Jeden w okolicy
    zdemontował kamerę i zabrał, prezentując wcześniej facjatę 20cm od
    obiektywu przez dobrą minutę odkrecajac śrubki. Przypuszczalnie był na
    tyle głupi że nie wiedział gdzie to się nagrywa i myślał że w środku tej
    kamery.

    > Oglądasz też ptaki, biegające psy, skracające się koty i bujające się
    > gałęzie na wietrze jeśli wejdą w kadr.

    Jeśli używam detekcji ruchu w kamerze, to tak. Ciężko to ustawić
    sensownie, dlatego szukałem czegoś z okolic ML/AI. Ale okazuje się, że
    hardware jeszcze nie domaga z taką technologią, za to prosta czujka
    chińska redukuje te problemy prawie do zera.

    > W aktywnym środowisku to mało
    > przydatne bo generuje się dużo fałszywych znaczników.

    I w tej chwili ich nie mam. Czujka jest tak ustawiona, że widzi tylko
    dużą masę poruszajacą sie w okreslonym miejscu.

    Oczywiście, gdybym miał teren boiska i chciał go ogarniać, to są inne
    techniki. Ale mówimy o kamerkach na domie. Jestem w stanie tak ustawić
    kamery i czujki, że nie mam fałszywych wzbudzeń, przynajmniej nie w
    stopniu, który jest kłopotliwy. Znacznie mniej, niż detekcja ruchu przez
    kamerę, nawet dopieszczona strefami i kalibrowana.

    Gdyby ktoś przyszedł z problemem monitorowania huty, to pewnie taki
    monitoring jak mój jest nic nie wart. Ale na domku... w sumie gdyby nie
    fanaberia z obrazem w HA to mogły by ZoneMindera nie być - sprawdziłem i
    nawet najmniejszy VIA Eden 900MHz spokojnie zasysa strumienie z kilku
    kamer i nagrywa na dysk USB/SATA. Cała nagrywarka może się zamknąc w
    cenie 20zł za stary terminal + dysk i po 70zł od kamery, za FullHD 24/7.