  • Data: 2013-04-20 12:00:29
    Temat: Re: Zgrzewane rury w ziemi - jaka izolacja temiczna
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 20 kwietnia 2013 10:39:11 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Chce jednak, bo to jakieś 20 metrów od pieca, aby duzo ciepła nie
    > tracić. W co mam wsadzić ta rurę aby załatwić izolację termiczną i
    > jednocześnie nie łapało to wody? Myslałem, ze szara otulina do c.o.

    Najlepsze co mozesz zrobic to kup XPS tak najlepiej 5cm grubosci, powycinaj z niego
    klocki szerokosci ~5cm i domowa przecinarka (tego typu:
    http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-ciac-styropian-s
    zybko-i-latwo) do styropianu wytnij w tych blokach miejsce na rure. Potem to juz
    wiadomo - wkladasz na dno wykopu styro, kladziesz rure i.. nie wiem - jakims
    sensownym i wodoodpornym klejem trzeba przykleic gorna czesc :) Nigdzie nie kupisz
    takiej porzadnej, grubej i taniej izolacji :) Na 20mb potrzebujesz tylko 4 plyty XPS
    5cm grube czyli 0,025m3 czyli nawet niech jakis porzadny XPS bedzie po 400 pln to
    masz koszt 10 pln jak dobrze licze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.