  • Data: 2013-10-21 12:52:32
    Temat: Re: Ziemia
    Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oni teraz chcą, żeby im dać ziemię z obwodu królewieckiego.
    > Żeby nam tylko nie zaczęli rzucać kamieniami ponad głowami.

    > Ale jadąc od strony Ukrainy, trafia się najpierw do Naddniestrza.
    > Wytyczona przez Stalina granica biegnie linią łamaną pod kątami
    > prostymi. Jak w postkolonialnej Afryce. Linię wyznaczają kołchozy.

    Myśmy Nadniestrze ominęli co prawda kosztowało to utratę opony w
    autokarze ale wjechaliśmy bezpośrednio do Mołdawii
    Aby nie ryzykować wracaliśmy już przez Rumunię, Węgry, Słowację = 28 h jazdy
    W Mołdawii pola wszystkie zadbane.
    Narzekali na Gorbaczowa, że kazał wyciąć 50% winnic
    ale odrobili i dziś sprowadzają szczepy win z całego świata chyba
    Byłem w podziemiach Milestii Mici = 250 km składów win
    Pytałem o szczepy Sherry z rejonu Jerez de la Frontera - mają
    Na targowiskach zarówno na Ukrainie jak i w Mołdawii duży wybór
    produktów "działkowych".
    W Mołdawii jak wspominałem po głodzie 1945/46 wszędzie przy drogach
    posadzili orzechy włoskie
    Przy każdym domu studnia od strony drogi tak aby i wędrujący mogli korzystać
    Tu jest trochę zdjęć i biesiada w gospodarstwie agroturystycznym - 15$
    Wina czerwone i różowe doskonałe 1 l-1 Euro
    http://ludowegarwolin.cba.pl/moldawia.html
    i targ w Kamieńcu Podolskim
    http://ludowegarwolin.cba.pl/kamieniec-podolski.html

    --