    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ziemia
    Date: 21 Oct 2013 14:31:57 GMT

    Pan SJS napisał:

    > Przewodniczka twierdziła że sa u nich rejony odpowiednie do uprawy ale
    > nie w Milestii Mici

    Przewodnicy mogą różnie gadać, ale obiektywnie, to tam jednak inny klimat
    jest. Może nawet nie te temperatury takie ważnie, co gwarancja braku
    deszczu okolicach Jerez de la Frontera czy Malagi. Tamtejsze uprawy jadą
    na niedoborze wody -- zbiera się owoce mniej lub bardziej zrodzynkowane,
    o zagęszczonym soku.

    Ale oczywiście uprawiac mogą, tyle że wyjdzie im z tego trochę co innego.
    Można podsuszać już po zbiorze. W ten sposób robi się choćby dalmacki
    prošek -- dość w sume zbliżony do jerez. Co ciekawe, podstawą do jego
    produkcji może być szczep plavac mali, z którego robi się również mocno
    wytrawne wina (i mocno czerwone, choć prošek biały, a plavac niebieski).

    Jarek

    --
    łezka do łezki
    aż będę niebieski