    From: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zmiana rodzaju wentylacji po uzyskaniu PNB
    Date: Wed, 28 Jan 2009 15:43:20 +0100

    Użytkownik "tz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:glpq33$56t$1@news.onet.pl...
> [...]
    > kanały wentylacyjne.
    > podjąłem decyzję o tym, że chcę w domu mieć wentylację mechaniczną z
    > rekuperatorem a co za tym idzie chciałbym zrezygnować z wentylacji
    > grawitacyjnej. I teraz pytania:
    >
    > 1. Czy w takiej sytuacji będę miał oszczędności wynikające z tego, że nie
    > będzie wentylacji grawitacyjnej(przecież te kominy i tak trzeba wybudować
    > bo spaliny z kominka i z pieca c.o. trzeba odprowadzić)? Często mówi się o
    > tym, że część kosztów went. mech. można pokryć pieniędzmi zaoszczędzonymi
    > na wentylacji grawitacyjnej czy w moim przypadku również?

    Jeśli kocioł jest na gaz lub olej i ma zamkniętą komorę spalania to możesz
    wyprowadzać spaliny przez ścianę. W takim przypadku odpadnie Ci jeden komin.
    Ten do kominka niestety musisz wybudować.

    Dodatkowe oszczędności przy wentylacji mechanicznej na etapie budowy to:
    - nie potrzebujesz nawiewników / mikrouchyłu w oknach
    - część okien możesz zastąpić nieotwieralnymi (tzw. fix) które są tańsze i
    cieplejsze

    > 2. Czy taka zmiana wymaga zmiany pozwolenia na budowę? Czy wystarczy wpis
    > do dziennika budowy?

    Nie wiem.

    Pozdrawiam
    Winetoo