  • Data: 2015-11-05 09:07:46
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.11.2015 o 11:00, Kris pisze:
    > - tu nie ma za bardzo jak oszczędzić.
    1. kupić dobry, np polaptopowy albo po PCtowy (dell) duży zasilacz 12 v
    i zasilić nim wszystko co się da, nawet zrobić sobie "stacje" ładowania
    telefonów - jeśli w domu jest ich dużo. (dodatkowo niema problemu gdzi
    ejest mój telefon :)
    2. Sprawdzić empirycznie ile energii zużywają sprzęty włączone na stałe
    do gniazdka. przedewszystkim takie kórych używa się o stałych godzinach.
    umnie największym pożeraczem okazał się TV.... Panasonic. Był włączany
    tylko wieczorem, więc miałem zamiar podłączyć go przez "czasówkę" ale
    pozbyłem się TV. drugie miejsce zajmuje... kuchenka GAZOWA która ma
    zegar elekryczny i zapalarke (strzela piorunami). Większość czasu kabel
    ma wyjęty z gniazdka...
    ToMasz