  • Data: 2015-11-05 11:12:44
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-05 o 10:07, Budyń pisze:

    > dyskutujemy o uszkodzeniach w oóle sprzetow agd - i czy jest to programowane -
    albo jak mowisz wynika z innych czynników w przypadku elektroniki

    Ale ja się odniosłem do konkretnych przypadków uszkodzeń elektroniki,
    które bardzo często są spowodowane stosowaniem różnicówek 3-fazowych do
    zabezpieczania obwodów 1-fazowych. Piszę tu o moich doświadczeniach
    zawodowych.
    Nie rozumiem po co więc mi tu wyskakujesz z uszkodzeniami mechanicznymi?
    Przecie to się ma nijak do przypadku, który opisałem.

    > owszem -tym bardziej z ony człowiek z fabryki opowiada ze przychodzą tam swiezo po
    studiach absolutne gamonie którzy robiąc projekt sterownika robią takie błędy ze
    historia - typu zwarcie na płytce.

    Ale to inna "para kaloszy".
    Sam kiedyś pisałem na prośbę jednego producenta kotłów opinię na temat
    wad projektowych jednego z modeli sterownika, który ta firma kupowała od
    producenta tych sterowników.
    Z powodu źle zaprojektowanej płytki drukowanej sterowniki te paliły się
    nagminnie od byle jakiego przepięcia i to w takim stopniu, że zagrażały
    pożarami domów. Niewielkie przepięcie nie uszkadzało elektroniki, lecz
    zapoczątkowywało łuk elektryczny, który palił połowę płytki drukowanej i
    czasami topił lub zapalał obudowę urządzenia.
    Ale to była kwestia błędu projektowego spowodowana niedouczeniem osób,
    które zajmowały się projektowaniem tego sterownika, a nie celowym
    programowaniem samozniszczenia. Nie ma co tu tworzyć teorii spiskowych.

    > Zresztą tak ogólniej - masz wrazenie ze sprzety agd psuja sie czesciej i to
    niedługo po gwarancji czy to kolejna spiskowa teoria?

    Nie tylko mam wrażenie, ale wiem dlaczego tak się dzieje.
    Dzieje się to za sprawą pchania delikatnej elektroniki do sterowania
    nawet najprostszymi funkcjami urządzeń.
    Chyba jest sprawą oczywistą, że płyta indukcyjna nafaszerowana
    elektroniką jest bardziej zawodna i bardziej podatna na przepięcia czy
    zakłócenia od kuchenki elektrycznej ze spiralą i przełącznikiem
    mechanicznym.