  • Data: 2015-11-06 23:31:25
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-06 o 12:32, Piotr Wyderski pisze:

    > Bardzo się cieszę, śmiech to zdrowie. Nawet z własnej głupoty.

    Masz rację, powinienem raczej ubolewać nad Twoją.

    > Może więc zamiast dyskutować na wyższym poziomie to sobie jedną
    > rozkręć i obejrzyj, jak jest zbudowana.

    Widzisz, różnimy się tym, że ja nie tylko rozbierałem i wiem jak są one
    zbudowane, ale w odróżnieniu od Ciebie wiem jak działają i jak się
    zachowują w różnych sytuacjach.

    > Nie, nie o to rzecz się rozchodzi. Sam skomentowałeś samoistne
    > uszkodzenie różnicówki tymi słowami:
    >
    > "To jest częsty efekt stosowania jednej różnicówki 3-fazowej dla
    > obwodów 1-fazowych, ale mnie tu za idiotę uważają, kiedy o tym piszę."

    W tej wypowiedzi nic nie było o samoistnym uszkodzeniu różnicówki. Tak
    więc proszę nie kłam i nie wmawiaj mi czegoś, czego nie napisałem.
    Problem w większości przypadków dotyczy potencjalnie sprawnych
    różnicówek, ale takich, do środka których dostały się odrobiny tynku,
    piasku oraz pyłu gipsowego.
    Takie zanieczyszczenia różnicówek oraz pozostałych aparatów
    elektrycznych w nowo budowanych domach jest nagminne. Ludzie często
    zatrudniają pseudoelektryków-paproków, którzy robią tanio, odpierdalają
    byle jak robotę, szybko zgarniają kasę i mają totalnie w dupie, że
    klient później będzie miał masę problemów
    Jeżeli takie zanieczyszczenie dostanie się w styk neutralny różnicówki
    3-fazowej to zaczynają się problemy z uszkodzeniami elektroniki.
    Podobnie jest też z poluzowaniem się zacisku neutralnego przy różnicówce.
    W przypadku różnicówek 1-fazowych w razie zanieczyszczenia styków czy
    poluzowania zacisków nie ma żadnego zagrożenia dla urządzeń
    elektronicznych w domu.
    Wybacz, ale jeżeli nie jesteś w stanie tego zrozumieć to szkoda mojego
    czasu. Żyj dalej w swoim błędnym przekonaniu.

    > Więc przestań opowiadać bajki o tym, jakie to katastrofalne skutki
    > może pociągnąć za sobą uszkodzenie trójfazowej RCD w porównaniu
    > z jednofazową, bo nie o potencjalnych skutkach dla sprzętu była mowa,

    A o czym była mowa jak nie o skutkach?
    Czy Ty naprawdę nie potrafisz zrozumieć tego co czytasz?

    > lecz o mechanizmach awarii samej różnicówki. I tutaj liczba faz nie
    > ma na nic wpływu, bo od strony mechanicznej te urządzenia są niemal
    > identyczne.

    Jesteś w wielkim błędzie.
    To, że urządzenia niemal są identyczne, nie oznacza, że identycznie będą
    działać.

    > Bęben stykowy ma cztery tory prądowe zamiast dwóch.

    I to jest właśnie problem różnicówek 3-fazowych, że przerywany jest tor
    przewodu neutralnego.
    Jeżeli tego nie jesteś w stanie zrozumieć, że przerwa w różnicówce
    3-fazowej w torze przewodu neutralnego oznacza uszkodzenia sprzętów
    elektronicznych, a w przeciwieństwie do niej taka przerwa w torze
    różnicówki 1-fazowej nie przynosi żadnego złego efektu.

    > Przekładnik prądowy jest taki sam, wyzwalacz jest taki sam, zamek
    > jest taki sam.

    Ale różne są skutki przerwy w torze przewodu neutralnego.

    > W sprawie zębów nie pomogę, natomiast w sprawie mechanizmów awarii
    > różnicówek fantazjujesz, więc oszczędź sobie podpierania się swoim
    > wątpliwym autorytetem, bo nie robi to na mnie wrażenia.

    Wybacz, ale dalsza nasza dyskusja jest bezsensowna, bo jak widać masz
    zbyt małą wiedzę w tym zakresie, abyś cokolwiek mógł zrozumieć.