  • Data: 2015-11-05 09:49:46
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-05 o 08:38, Budyń pisze:

    > troche przesadzasz - musialaby wystapic wyrazna korelacja miedzy zadzialaniem
    roznicowki a uszkodzeniami sprzetow. Czyli zadzialanie roznicowki 3f - i jednoczesne
    uszkodzenie jakiegos sprzetu. A tak nie jest.

    Ale już z wieloma takimi przypadkami się spotkałem.
    Uszkodzona różnicówka 3-fazowa, która sama z siebie "wywala" i
    uszkodzone sprzęty AGD w domu.
    Udowodnij, że tu nie występuje korelacja uszkodzenia sprzętów AGD z
    powodu wadliwej pracy różnicówki.

    > Praktyka wyglada tak ze roznicowki czasem sie psują - ale zwykle latami chodza
    bezawaryjnie, i zapewne w ogóle nie sa testowane - a sprzety sie psują.
    > A w naszych sprzetach agd nie psuje sie tylko elektronika - a taki byłby efekt
    uszkodzen pochodzacych z roznicowki. W pralkach siadaja lozyska - a beben klejony nie
    pozwala na wymiane, w mikserach padaja zebatki itp.

    Ale nie dyskutujemy tu o uszkodzonych łożyskach czy zębatkach, lecz o
    uszkodzeniach elektrycznych. Popalonych warystorach i uszkodzonej
    elektronice.

    > Natomiast wiem o przypadku w ktorym wroclawski producent pralek na wlasne potrzeby
    badal sterownik konkurencji i znalazl tam funkcje robienia zaprogramowanego zwarcia
    po ilustam wlaczeniech.

    A ja wiem o jednym producencie samochodów z Wąchocka, który
    przeprowadził badania samochodów konkurencji i okazało się, że tamte
    samochody miały zaimplementowaną funkcję zabijania kierowców raz do roku :)
    Teraz poważniej - uwierzył bym w Twoją historyjkę, gdybym nigdy w życiu
    nie projektował elektroniki w oparciu o mikroprocesory i nie wiedział,
    że w mikrokontrolerach są mechanizmy (lock bit), które uniemożliwiają
    odczytanie i przeanalizowanie zasady działania programu zapisanego w
    pamięci.
    Wyobrażasz sobie, że jakaś firma pozwoliłaby sobie na napisanie takiego
    programu i niezabezpieczenie go przed odczytem?