    From: "viena" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zywoplot na mapach
    Date: Wed, 30 Jun 2010 23:23:40 +0200

    Uzytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:762661d5-a119-4495-bd2b-6c8d9c400234@s9g2000yqd
    .googlegroups.com...
    > Czesc,
    > posadzilem zywoplot na zewnatrz mojego ogrodzenia, czyli na terenie
    > gminy. Chcialbym jednak w miare mozliwosci zabezpieczyc go przed
    > planowym zniszczeniem, w rodzaju zakopywania kabla telefonicznego albo
    > swiatlowodu. Dlatego chcialbym zywoplot naniesc na mapy geodezyjne -
    > wtedy w razie czego projektant bedzie musial go uwzglednic i byc moze
    > wybierze druga strone ulicy albo inna trase.
    > Nie wiem tylko, kiedy i jak taki zywoplot mozna na mapy naniesc. Macie
    > doswiadczenie w takich sprawach?
    > Piotr

    Witam. Pytalam dzisiaj w pracy pare osób o Twój problem i moze rozjasni to
    troche Twoja sytuacje.

    Wszelkie nasadzenia typu krzewy w wieku powyzej 5 lat wymagaja pozwolenia na
    ich usuniecie. Zatem jezeli Twój zywoplot osiagnie taki wiek, to ten kto
    bedzie chcial go wykopac takie pozwolenie musi miec (info. od pracownika
    Wydz. Ochrony Srodowiska).
    Co do sprawy naniesienia zywoplotu na mapy to geodeci radza, zeby pozostawic
    to tak jak jest. Poniewaz zywoplot jest na terenie którego wlascicielem jest
    Gmina to jedynie ona sama moze naniesc to na swoje mapki. Geodeci, którym
    móglbys nawet zaplacic za wykonanie tej pracy nie moga tego uczynic, gdyz
    ich dzialania moga byc tylko w granicach prawa, oni wiedza co im wolno a co
    nie, a grunt niestety jest Gminy, a nie Twój.
    W przypadku nasadzenia zywoplotu przy chodniku nalezy uzyskac równiez zgodne
    Zarzadu Dróg, gdyz chodnik jak i ulica znajduja sie w pasie drogowym. Chodzi
    o to, czy ten zywoplot wogóle moze tam rosnac np. czy nie bedzie zaslanial
    drogi. Z tego co jednak piszesz to taka obawa nie istnieje.
    Nalezaloby podejsc do sluzb geodezyjnych w Gminie (do kierownika Wydz.
    Geodezji Gminy - nie Starostwa) i z nimi rozmawiac, czy istnieje jakas
    mozliwosc np. zlozenia wniosku, aby Gmina sama naniosla ten zywoplot na
    mapy. Jednak jest to tylko zywoplot i raczej nie beda tym zaintresowani.
    Tlumaczono mi, ze to zbyt mala sprawa, a koszty moga byc duze.
    Dowiedzialam sie, ze Twój przypadek nie jest odosobniony. Ludzie bardzo
    czesto sadza na terenie gminnym, wokól swoich domów rózne krzewy, iglaki, a
    nawet utwardzaja wjazdy do swoich domów liczac sie oczywiscie z
    konsekwencjami. W przypadku np. wjazdu jak Gmina bedzie robila chodnik to i
    tak zerwie ten stary i zrobi swój.

    Pozdrawiam serdecznie. Viena