    From: Tadek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: budowa domu
    Date: Wed, 04 Feb 2009 14:09:19 +0100

    Kane pisze:

    > Skad ty wiesz ze suma jest zawyzona (piszesz o tym wyzej) skoro nie
    > znasz projektu domu, nie widziales warunkow lokalnych (i zwiazanych z
    > tym robot gruntowych), nie wiesz jakiej klasy i jak pracochlonna byla
    > sciana (moze byla 3W?) ? Drenaze, zjazdy do garażu, taras, ilosc
    > kominow..nie no nie bede tego tlumaczyl... Wreszcie - nie wiesz gdzie
    > czlowiek buduje (region). Wg ciebie kazdy dom o danej powierzchni
    > bedzie pracochlonny w tym samym stopniu jesli chodzi o stan surowy ?
    > Bardzo sie mylisz.

> [...]
    gdyby budował tak jak powyżej opisałeś to prace byłyby wycenione na co
    najmniej 80,000zł. Skoro dodał ze dodatkowe prace, które wymienił
    wyceniane są na taka sumę znaczy jednoznacznie że fachura chce go
    ewidentnie naciągnąć.

    Ja wybudowałem dom ( pod Poznaniem ) o pow. cał 480m2 do stanu surowego
    za 35000zł. Cena i tak wydawała mi się wygórowana. Ale że panowie
    murarze mieli dobrą opinię to się zgodziłem i nie żałuje. Dom budowałem
    na przełomie 2007/2008. Cena jest kwestią negocjacji, i pamiętaj
    wszystko jest tyle warte ile jesteś w stanie za to zapłacić.