  • Data: 2010-01-05 11:44:58
    Temat: Re: budowa domu - kosztorys
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:hhtio0$rcd$1@news.onet.pl...
    > Ale i tak ci nie uwierzy.
    > Dom za 240 tys można zbudować jak się buduje samemu, oraz z badziewiastych
    > materiałów, oszczędzając na maxa na wykończeniówce.
    > I tak pewnie było w twoim wypadku.

    Budowałeś cos w życiu czy tak tylko gdybasz?
    A oszczędności to fakt w ofertach wybierać trzeba
    Np stan surowy + dach.
    Miałem kilka ofert za 70-170tys(robocizna)
    Jednak w końcu znalazłem firme która mi to zrobiła za 29tys
    Woda+ kanaliza- przyłącze- oferta wodociagów i okolicznych firm była na
    15tys a zrobione zostało w końcu za 3tys.
    Glazura i terakota- Ceny za robocizne w przedziale 20-120zł za mkw. I
    żadnego przełozenia typu wyższa cena= wyższa jakość
    Materiały- tu ostre negocjacje z hurtowniami sa potrzebne. Jak nie
    negocjujesz to kupisz w tzw cenach katalogowych. Jak negocjujesz to upusty
    sięgaja 70%(np kable i wełna)w stosunku do cen "katalogowych". Dachówka i
    rynny- upust kilkadziesiąt procent od cen katalogowych.
    Głupie sznurowanie rozdzielnicy- niektórzy za to wołaja i 1000zł a to 4
    godziny pracy i mi to gość za 50pln zrobił.
    Styropian +siatka+klej+ tynk. Byli tacy co wołali za robocizne 80zł za mkw.
    A spokojnie znajdziesz takich co zrobia za 25-30zł

    Chcąc budować tanio nalezy materiał kupować samemu nie godząc się na opcje:
    wykonawstwo z materiałem. Bo jak zlecisz zakup materiałów wykonawcy to z
    rabatów i upustów nici.

    Samemu robiłem instalacje elektryczna, podłogi szwedzkie, wełna na poddaszu,
    ogrodzenie, biały montaż.
    A jak wełny na poddaszu nie połozysz samemu to masz baaardzo duże szanse że
    robota będzie spieprzona. A to najbardziej newralgicny punkt w całej
    budowie.
    Wynajęta firma nie zrobi tego jak nalezy.

    No i nie bać sie zakupów na odległość. Cała armatura, wiekszość wyposażenia,
    cały agd kupione w sieci. Osczędności spore.

    Krzysiek