    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: budowa domu - rozmowa z architektem
    Date: Thu, 29 Oct 2009 12:57:17 -0000

    > Mam do was kilka pytan:
    > - fundament lany czy bloczki (interesuje mnie
    > w ogolnym rozrachunku tansza opcja)

    >bloczki zdecydowanie.

    dlaczego?

    > - jest sens inwestowac wiecej w jakas ceramike
    > na sciany, czy zostac przy pospolitym gazobetonie.

    > I kluczowe rzeczy:
    > chcialem pokryc dach blachodachowka - zwykla bez pozypki,
    > ale stara sie mnie przekonac do dachowki.

    I słusznie ;-)

    >Tylko IMHO przy błędach wykonawczych. Ja bym jednak namawiał Cię na
    >deskowanie + papa i poczekać na lepsze czasy.

    widzisz czy lepsze wlasnie nie chce czekac, poniewaz dach jest
    jedna z najistotniejszych rzeczy. Wole miec w kuchni łazience
    i saloniku najtansza wykladzine, jednak dach chce miec skonczony,
    zeby o nim zapomniec - ale tez mozliwie tani.

    >Z gory mowie ze wentylacja
    > mechaniczna przynajmniej narazie nie wchodzi w gre, poniewaz prozaicznie
    > mnie na nia nie stac.

    >No i robisz IMHO błąd. Zamiast x kominów i wywietrzników walnij
    >przewody wentylacji mechanicznej i wstaw wentylator kanałowy jak Cię
    >na razie nie stać na rekuperator (a da się takowy kupić za 1000 zł).

    2 kominy i tak musza byc, kotlownia, kominek i wentylacja kotlowni.
    zwiekszy mi sie tylko ilosc kanalow.
    Co do mechanicznej, mozna by dac elastyczne rury zamiast spiro i jakis
    tani reku wtedy pewnie masz racje wyjdzie porownywalnie, ale mam
    obawe jak takowe reku bedize dzialac i jak dlugo wytrzyma.
    A rury spiro juz wcale tanie nie sa.

    > Nie chce wybudowac badziewia ktore bede remontowal za 10 lat
    > ale tez mam dosc mocno okrojony budzet wiec tam gdzie bedzie mozna
    > bede przycinal koszty - wiec porady zrob czowieku raz a dobrze
    > mnie nie interesuja, poniewaz powtorze licze sie z kazdym groszem.

    >Na izolacji cieplnej nie oszczędzaj, bo koszty "docieplania" potem są
    >nieporównywalnie większe niż dodanie kilku cm styropianu za pierwszym
    >razem. Jak nie zrobisz tego dobrze teraz to już pewnie nigdy nie
    >zrobisz, a zwiększone rachunki za ogrzewanie będziesz płacił cały
    >czas

    chce dac 15cm styro+chyba 10 na fundament nie wiem jeszcze ile
    na poddasze..

    > Na doprowadzenie tego domu w stanie do zamieszkania (niekoniecznie
    > wykonczone poddasze) chce przeznaczyc 250tys.

    >Może to być realna kwota (jeżeli dom mały i działkę już masz)

    dzialke mam a dom 9,2x9,6 i doklejony garaz 1-stanowiskowy.

    Pozdrawiam,
    Darek