  • Data: 2009-06-05 09:09:21
    Temat: Re: budowa domu w rekordowym czasie
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Cze, 22:46, "kiki" <j...@g...ky> wrote:
    > <a...@g...com> wrote in message

    i.googlegroups.com...

> [...]
    > zrobić tylko na zewnątrz dla picu gdyby były jakies materiały super lekkie
    > udajace z wyglądu dachówkę :-)
    > Wtedy ocieplenie by było znacznie prostrze. Wystarczyłoby obkleić wszystko
    > styropianem tak jak płaski dach.
    >
    > Ale,
    >
    > Nastepna naprawa od środka i miedzy krokwie dam styropian. Odzyskaną wełnę
    > dam na krokwie na lekki ścisk żeby dobrze uszczelnić miedzy krokwiami i
    > płytami gk. Będzie i izolacja ogniowa i wszystko razem. Zrobie to ale gdybym
    > mógł to bym rozwalił cały dach do więźby i zrobił to jeszcze raz wszystko

    Też się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem ale po przeanalizowaniu
    wszystkich "ale" to sobie to odpuściłem ...
    ;-)

    Łatwopalność to jest najmniejszy problem (podczas solidnego pożaru
    stopione krople wełny mineralnej też ponoć potrafią kapać z sufitu, a
    trujące gazy szybciej powstaną ze spalania tego co na podłodze i w
    meblach ...). Styropian ma niestety słabą izolacyjność akustyczną. W
    sprzyjających warunkach może nawet wzmacniać hałasy (pudło
    rezonansowe). Oprócz tego taki styropian miedzy krokwiami całkowicie
    zaburza poprawny układ warstw. Chodzi oczywiście o wilgoć i wełnę
    która jest pod spodem podwieszona. Będzie się tam gromadziła wilgoć,
    dla której jedyną drogą ucieczki będzie drewno konstrukcyjne....
    Taka wełna będzie więc zwiększać czas zawilgocenia drewna (w skrajnym
    przypadku będzie zawilgocone stale).
    Oczywiście gdyby zrobić odwrotnie to było by OK. Czyli wełna pomiędzy
    krokwie (wentylowana górą) i podwiesić styropian. Jak by dać tylko
    styropian to też będzie (ponoć) OK.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.