  • Data: 2009-06-17 11:34:02
    Temat: Re: budowa domu w rekordowym czasie
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Racja, tez rozwazalem ten sposob no ale w pelni zgadzam sie z Krzemem.
    > Dochodzimy kolejny raz do wniosku, ze mokra izolacja to jej brak.
    > Kiki rob normalnie, bo za 5 lat mozesz miec te same problemy.

    jak ktoś chce ocieplać dach styro to najlepiej jednak chyba tak jak u mnie
    czyli stryo na wierzchu na deskowaniu. Zyskujemy szczelna jednorodna
    izolację termiczną i przeciwwilgociową. Żaden wiatr nie będzie nam hulał pod
    izolacją, ponadto nawet jak uszkodzi sie pokrycie to wilgoć spłynei po
    styropianie. (właściwie XPSie)

    wiele osób płakało że 10cm styropianu to mało a ja widze że te 10cm
    styropianu na dachu daje więcej niż 20cm wełny miedzy i pod krokwiami.
    słońce grzeje jak diabli a na poddaszu jest normalna temperatura deskowanie
    jest chłodne czyli ciepło nie przenika. co prawda blacha sie nagrzewa do
    wysokiej temperatury ale styropian jest jasny wiec promieniowanie cieplne
    odbija się a cyrkulujące powietrze usuwa przez kalenice nagrzane powietrze
    zasysając dołem chłodne.

    ponadto jak pada deszcz czy nawet grad to mimo blachy ledwo go w domu
    słychać, XPS jako cięzki i sztywny materiał dość dobrze tłumi hałas.