    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ciep?o systemowe
    Date: Tue, 29 Oct 2013 15:36:48 +0100
    <l4lpqm$7cu$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <l4lu1a$bls$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <l4nqt5$d11$1@node1.news.atman.pl> <l4nuip$bgh$1@usenet.news.interia.pl>
    <l4o01f$idp$1@node1.news.atman.pl> <l4o217$iq6$1@usenet.news.interia.pl>
    <l4o61n$gef$1@node2.news.atman.pl> <l4o8og$1fc$1@usenet.news.interia.pl>
    <l4obme$m1n$1@node2.news.atman.pl> <l4oeh4$drp$1@usenet.news.interia.pl>

    dyskusyjnych:l4oeh4$drp$...@u...news.interia.pl...

    > No skad. Juz w samej przegladarce mogles skopiowac zdjecie, usunac je, czy
    > chocby zobaczyc nazwe pliku. Nie wspomne o magicznych dwoch oknach obok
    > siebie. O ironio semantyka slowa windows w zaden sposob nie wiaze sie z
    > kafelkami.

    Dobra już rozumiem :-) Tobie chodzi aby okienko podglądu zdjęcia nie
    wyskakiwało na cały ekran tylko było obok okienka z zawartością katalogu. W
    takim razie nie wiem, czy jest na to jakiś sposób bo ja tak nie pracuję, ale
    zaintrygowałeś mnie i sprawdzę w wolnej chwili.

    Ja do wyboru zdjęć używam programu do ich edycji a wbudowaną przeglądarkę
    używam tylko do pokazania komuś wybranych zdjęć i w tej kwestii nic się nie
    zmieniło.

    > A jak pamietam historie i sukces, czy raczej ewolucje systemow
    > operacyjnych w strone wiekszej dostepnosci dla ludu, to glownie byl on
    > scisle zwiazany z koncepcja okienek wlasnie. Takie arhaiczne gui Unix'a
    > nie przyjelo sie wogole, mimo, ze sam system jest nieporownywalnie lepszy.
    > Dlatego uwazam, ze osemka koncepcyjnie jest krokiem wstecz. Wielowadkowosc
    > i jej przejrzystosc traci myszka w win 8.
    > Nawet nie wiadomo jak zamknac wlaczony odtwarzacz poza pauza.

    Ale po co zamykać? To jest właśnie różnica pomiędzy klasycznymi aplikacjami
    a kafelkowymi. Kafelkowe działają tak samo jak na telefonie. Wyłączasz,
    włączasz i odtwarzacz pamięta gdzie był poprzednim razem, gra jest w tym
    samym punkcie itd. Bez żadnego ręcznego zapisywania stanu itp.

    W momencie gdy ten system jest na tablecie który leży na stole. To nie ma
    znaczenia czy pracujesz z nim non stop czy co godzinę po 5 minut, on w
    międzyczasie będzie się usypiał i wznawiał oszczędzając energię a dla
    uruchomionych aplikacji będzie to niezauważalne.

    Sprzedaż tabletów już przekroczyła albo lada dzień przekroczy sprzedaż
    pecetów. Czy nam się to podoba czy nie ewolucja idzie w kierunku urządzeń
    podręcznych zawsze gotowych do pracy.

    > Nie chodzi o to co jest mozliwe, bo mozliwe jest w obu systemach. Win 8
    > jawi sie calkowicie nieprzyjaznie jak chcesz na nim zrobic cos wiecej niz
    > tylko odtwarzac. W 7 miales otwarte okno katalogu.

    Dobra to już zrozumiałem :-)

    > Dwuklikniecie otwieralo plik i mogles go sluchac powiedzmy piec sekund,
    > zamknac, albo dwukliknac kolejny plik by posluchac piec sekund. Mogles go
    > "lapac" mysza i wrzucic do dowolnego katalogu na pulpicie. Wszystko
    > przejrzyste i widoczne, bez zaswiatow jakby zyjacych wlasnym zyciem. Mam
    > czasem wrazenie, ze na ten pomysl wpadl ktos z roszczepieniem osobowosci i
    > tacy sami rozszczepiency akceptowali te koncepcje. Jakos nie potrafie
    > zrozumiec z jednej strony przejrzystosci pulpitu, otwartych na nim
    > katalogow i po dwukliku ukazuje sie jakies dziwne cos, co wogole nie
> [...]

    A więc potrzebujesz tradycyjnego (okienkowego a nie kafelkowego) odtwarzacza
    multimediów. Będę za kilka dni stawiał kolejnego kompa z win8 to sprawdzę
    możliwości na czystym systemie i dam znać czy coś znalazłem.

    > O wlasnie. Ja nie mam stacjonarnego. Uzywamy wylacznie laptopow.

    Toshiba robiła kiedyś laptopy z zacnymi głośnikami harman/kardon. Nie wiem,
    może nadal robi. Drugie rozwiązanie to strumieniowanie muzyki po wifi do
    wzmacniacza - wtedy laptopa nie trzeba do niczego podłączać. Ja zgrałem
    swoje płytki na kompa kilka lat temu i przyznaję że coraz rzadziej słucham
    płyt a coraz częściej mp3/wma/flac bo mnie się nie chce na półkę sięgać.

    Pozdrawiam
    Ergie