    Date: Thu, 06 Mar 2014 13:58:06 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co byscie zmienili
    <lf3m05$1pr$1@news.task.gda.pl> <lf4smu$5re$1@node2.news.atman.pl>
    <53162cf6$0$2232$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf5gl4$qh4$1@node2.news.atman.pl>
    <53165835$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    <5316daf0$0$2160$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf6p96$v9p$1@node2.news.atman.pl>
    <5316fe3b$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf7189$7m4$1@node2.news.atman.pl>
    <53170e64$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf74ib$b2d$1@node2.news.atman.pl>
    <53171e7f$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf79tk$sba$1@node1.news.atman.pl>
    <531740fa$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf7hpj$52i$1@node1.news.atman.pl>
    <531774bb$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf98vu$to1$1@node1.news.atman.pl>
    <53183305$0$2373$65785112@news.neostrada.pl>
    <53186b18$0$2245$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2014-03-06 13:33, Marcin N pisze:

    > Uprawnienia, praktyki, podpisy, pieczątki, zezwolenia...
    > Ech komuna...

    Komuna?
    Chyba żartujesz?
    Za komuny było o wiele łatwiej, bo uprawnienia budowlane mógł zdobyć
    nawet człowiek po szkole średniej i to jeszcze w całkiem innym kierunku,
    jak tylko się wykazał odpowiednią wiedzą i umiejętnościami.
    Podobnie też było z zawodami i wykształceniem. Nawet osoba bez
    wykształcenia mogła zdobyć zawód odbywając tylko szkolenie przyuczające
    do zawodu zakończone egzaminem, a później zdobywając papiery czeladnicze
    czy mistrzowskie. Z reguły ci ludzie za czasów komuny byli bardzo
    dobrymi fachowcami i naprawdę znali się na robocie. Nie to co dzisiaj,
    gdzie na robocie nie znają się nawet osoby, które ukończyły szkoły
    kierunkowe.
    Obecnie osoba, która nie ma wyższego wykształcenia kierunkowego nie jest
    w stanie zdobyć uprawnień budowlanych.
    Podobnie też fachowcy bez wykształcenia kierunkowego mają problem ze
    zdobyciem uprawnień czy świadectw kwalifikacyjnych, choćby nawet
    dysponowali ogromną wiedzą.

    > Na szczęście coraz więcej zawodów jest uwalnianych spod biurokracji i
    > wszystkim będzie łatwiej.

    Osobiście wolałbym, aby mnie nie leczył samozwańczy znachor medycyny,
    ale lekarz, który zdobył stosowną wiedzę oraz praktyką pod okiem innych
    lekarzy, potwierdzonych dyplomem.
    Podobnie też wolałbym, aby mi instalacje robił ten, kto wykazał się
    znajomością tematu, posiadający praktykę oraz odpowiednie uprawnienia
    czy zaświadczenia kwalifikacyjne.